چاپ و انتشار 160 عنوان کتاب جديد در زمينه‌هاي فرهنگ ايثارگري، جهاد، پايمردي و شهادت، شاه بيت غزل بلند گنگره شهداي همدان است که براي هميشه نسل‌هاي اين آب و خاک ماندگار و خواندني است.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از کميته اطلاع رساني کنگره شهداي استان همدان، کنگره سرداران، اميران، فرماندهان و 8 هزار شهيد استان همدان در طول فعاليت و حيات 10 ساله خود، کهکشاني از آثار هنري و خلاقيت‌هاي فرهنگي ايجاد کرده اما به اعتقاد اغلب دوستداران و پي گيران کنگره، چاپ و انتشار بيش از 160 عنوان کتاب جديد در زمينه‌هاي فرهنگ ايثارگري، جهاد، پايمردي و شهادت، شاه بيت غزل بلند کنگره شهداي همدان است که براي هميشه براي نسل‌هاي اين آب و خاک اسلامي ماندگار و خواندني است.
اگرچه بسياري از آثار ارزشمند و کم‌نظيري که در سال‌هاي دفاع مقدس و دو دهه گذشته به قلم تواناي مردان بي‌ادعا و نويسندگان صاحب نامي که ايستادگي و جهاد و ايثار را در کنار رزمندگان اسلام و روزهاي حماسه و نبرد، تجربه کرده‌اند، خلق شده و به رشته تحرير در آمده است، وليکن به مدد کميته تأليف و تدوين ستاد کنگره سرداران استان همدان علاوه بر گردآوري تمام اين آثار ماندگار، تازه‌هاي متنوع و تحسين برانگيزي به گنجينه پربار و پرنام و نشان کتاب کنگره افزوده شده است.
از آغاز فعاليت‌هاي عيني کنگره شهداي همدان به خصوص در هفته‌هاي اخير 15 عنوان کتاب جديد از نويسندگان برجسته ايران و همدان با موضوع‌هاي خواندني و عبرت انگيز از دلاور مردي‌هاي سپاهيان اسلام که از جاي جاي خطه قهرمان پرور استان در جبهه‌هاي نبرد نور عليه ظلمت حضور داشته‌اند، در دو نوبت رونمايي شده است.
تازه‌ترين خبرها از کنگره شهداي همدان حاکي است در طول برگزاري اجلاسيه کنگره نيز از 10 عنوان کتاب جديد رونمايي مي‌شود.
چندين اثر معروف و شاخص نويسندگان برجسته همدان با موضوع دفاع مقدس سال‌هاي گذشته در نمايشگاه‌هاي متعدد سراسري و استاني در معرض نمايش و معرفي دوستداران کتاب و علاقمندان به آثار ادبي اين مرز و بوم اسلامي قرار گرفته است.
برخي از کتاب‌هاي نويسندگان رزمنده همداني در نمايشگاه‌هاي کتاب کشور ناياب شده و آثار ارزشمندني نظير "دليل " و "غواص‌ها بوي نعناع مي‌دهند " اثر نويسنده محجوب و محبوب همداني، سردار حميد حسام چندين بار تجديد چاپ شده است.
کتاب "دليل " پنج بار و در هر نوبت با تيراژ 3 هزار نسخه تجديد چاپ شده و گفته مي‌شود هم اينک نيز در بازار کتاب کشورمان کمياب است.
جعفر زمرديان که مسئوليت کميته تدوين و تاليف کنگره سرداران، اميران، فرماندهان و 8 هزار شهيد استان همدان را به عهده دارد، مي‌گويد: کتاب‌هاي موجود در گنجينه جاويدان کنگره حاصل انديشه و تلاش متعهدانه 63 نويسنده برجسته ميهن اسلامي است که با آثار خواندني و زيباي خود بخش‌هايي از خاطره و فرهنگ روزهاي حماسه و ايثار را براي انتقال به نسل‌هاي آينده در تاريخ فرهنگ و ادب اين کشور کهن به ثبت رسانده‌اند.
وي يادآور شد: علاوه بر 10 عنوان کتابي که اين روزها به کاروان ادب و فرهنگ استان اضافه مي‌شود، 153 عنوان تاکنون به جامعه کتاب و کتابخواني کشورمان معرفي شده و 97 عنوان از اين کتاب‌ها مشخصا با موضوع‌هاي دفاع مقدس، خاطراتي از رزمندگان اسلام و سيره و اخلاق مردان سلحشور و بي‌ادعا در جبهه‌هاي نبرد با دشمن است.
به گفته وي کميته تأليف و تدوين کنگره شهداي همدان با تلاش جمعي از رهروان شهدا و انسان‌هاي مخلص توانسته است تاکنون 57 اثر از نويسندگان اين عرصه را به چاپ برساند و بقيه آثار نيز با کوشش بنياد شهيد و امو ايثارگران و ديگر سازمان‌هاي دخيل و مرتبط با دفاع مقدس به منصه ظهور رسيده است.
زمرديان اظهار داشت: کتاب‌هاي خوبي در عرصه دفاع مقدس و گفته‌ها و ناگفته‌هاي اين دوران پر فراز و نشيب توسط نويسندگان متعهد و سرشناش ايراني به رشته تحرير در آمده است و در بين آثار نويسندگان استان نيز نمونه‌هاي نفيسي وجود دارد که تحسين شخصيت‌هاي صاحب نظر و صاحب دل در عرصه‌هاي علم و ادب کشورمان را برانگيخته است.
به گفته وي، کتاب‌هايي نظير "از الوند تا قراويز " ، "غواصان بوي نعناع مي‌دهند " و "مهتاب خين " از آثاري به شمار مي‌آيند که مي‌توان از آنها به عنوان جزئي از افتخارهاي عرصه ادب و فرهنگ تاريخ دفاع مقدس و خطه دارالمومنين همدان نام برد.
مسئول کميته تدوين و تأليف کنگره سرداران، اميران، فرماندهان و 8 هزار شهيد استان همدان ياد آور شد، براي ماندگاري فرهنگ ايثار و شهادت و ثبت آثار ادبي اين رويداد بزرگ، انسان‌هاي بزرگي تلاش کرده و بسترسازي کرده‌اند که سردار غلام سليماني معاون ادبيات و انتشارات کميته تدوين و تأليف از جمله اين مردان است.
وي در اين خصوص تصريح کرد: وسعت و گستردگي تدوين و تأليف آثار ماندگار حماسه دفاع مقدس آنچنان فراگير است که کمک و همفکري بسياري را مي‌طلبد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي، بنياد شهيد و امور ايثارگران، حوزه هنري، جهاد کشاورزي، دانشگاه بوعلي سينا، آموزش و پرورش، نيروي انتظامي و سپاه انصارالحسين (ع) از جمله اين ياوران و همراهان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس