کد خبر 1347008
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
ائتلاف سعودی کشتی حامل بنزین اضطراری یمن را توقیف کرد - کراپ‌شده

سخنگوی شرکت نفت یمن اعلام کرد در شرایطی که این کشور شاهد شدیدترین بحران سوخت از زمان آغاز تجاوز ائتلاف سعودی است، یک کشتی حامل بنزین اضطراری برای یمن توسط متجاوزان توقیف شد.

به گزارش مشرق، «عصام المتوکل» سخنگوی شرکت نفت یمن اعلام کرد که نیروی دریایی ائتلاف متجاوز سعودی مانع ورود یک کشتی حامل بنزین با نام قیصر به بندر الحدیده شد.

المتوکل در گفت‌وگو با المسیره گفت: این در حالی است که کشتی  مورد بازرسی سازمان ملل قرار گرفته و مجوز بین المللی ورود به یمن را گرفته بود.

سخنگوی شرکت ملی نفت یمن با اشاره به تصمیم ائتلاف سعودی-آمریکایی-اماراتی برای تشدید بحران سوخت یمن به منظور تعمیق درد و رنج مردم این کشور، گفت: یمن امروز شاهد شدیدترین بحران مشتقات نفتی از زمان آغاز تجاوز و محاصره در هفت سال پیش است.

المتوکل گفت: این روزها صف خودروهای شهروندان در مقابله جایگاه‌های سوخت در استان‌های مختلف یمن به  بیش از سه کیلومترمی‌رسد.

وی افزود: ابتکار شرکت نفت برای رفع بحران سوخت به شرط اجازه عبور نفتکش‌ها از بندر الحدیده همچنان روی میز است.

سخنگوی شرکت نفت یمن گفت: یکی از اقدامات خودسرانه در خصوص کشتی‌های نفتی عازم یمن، خرید اجباری نفت آنها از امارات است و  در ادامه یک شرکت فرانسوی مخازن هر کشتی را پلمپ و بازرسی می‌کند و پس از آن کشتی‌ها به منظور بازرسی و صدور مجوز ورود  به بندر جیبوتی منتقل می‌شوند؛ اما دزدی دریایی همچنان ادامه دارد و کشتی‌های حامل نفت به بندر جیزان منتقل می‌شوند.

المتوکل گفت: ما همیشه برایمان سوال است که وقتی کشتی‌های نفتی مجوز سازمان ملل را  برای ورود به یمن می گیرند دیگر چه توجیهی برای دزدی دریایی ائتلاف متجاوز علیه این کشتی‌ها در آب‌های بین المللی وجود دارد.

شرکت نفت یمن اعلام کرد که نیروی دریایی ائتلاف متجاوز سعودی یک کشتی حاوی بنزین با نام قیصر را با وجود اینکه مورد بازرسی سازمان ملل قرار گرفته و مجوز ورود به یمن گرفته بود به بندر الحدیده رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 1
    بابا سریع کار مارب را تمام کنید نفت هم دارد گاز هم دارد
  • NL ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 1
    -خدایا ما منتظر شاهِ جهانیم---------- اللهم العجل لولیک الفرج ___(فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم.---العجل العجل العجل یا مولانا یا صاحب الزمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس