ضرر شرکت های نفتی هند از قطع دسترسی بانک های روسی به سوئیفت

منابع هندی می گویند: خارج کردن بانک های روسی از سوئیفت به شرکت های دولتی هند در بازگرداندن سود سهام از میادین نفتی روسیه خسارت می زند و از امکان سرمایه گذاری در پروژه عظیم این کشور جلوگیری می‌کند.

به گزارش مشرق، منابع هندی به ایکانومیک تایمز گفته اند، تحریم ها و خارج کردن بانک های روسی از سوئیفت که مهم ترین شبکه پرداخت بین المللی است، به توانایی شرکت های دولتی هند در بازگرداند سود سهام از میادین نفتی روسیه خسارت می زند و از امکان سرمایه گذاری در پروژه عظیم «وستوک» جلوگیری می کند.

به گفته این افراد، کاهش شدید ارزش روبل همچنین باعث کاهش سود سهام بر حسب دلار برای شرکت‌های هندی خواهد شد.

شرکت های دولتی ONGC، اویل ایندیا، ایندین اویل، BPCL، سرمایه گذاری هایی در میادین نفت و گاز روسیه دارند و برخی میادین به سهامداران خود اجازه می دهند، سهم خود را از سهام نفت بفروشند در حالی که برخی دیگر فقط سود سهام را ارائه می‌ کنند.

سابهاش کومار، یکی از روسای بازنشسته شرکت ONGC گفت: «جزئیات محرومیت از سوئیفت هنوز مشخص نیست اما اگر کانال های بانکی مسدود شوند، بازگرداندن سود سهام از روسیه دشوار خواهد بود.»

«وانکور»، یکی از بزرگ ترین میادین نفتی روسیه، سود سهام به سرمایه گذاران می دهد نه سهام نفت. شرکت های ONGC، اویل ایندیا، ایندین اویل و BPCL، در مجموعه ۴۹.۹ درصد سهام میدان وانکور را در اختیار دارند.

در میادینی مانند «ساخالین ۱» در شرق سیبری که ONGC به عنوان سرمایه گذار حضور دارد، به سهامداران سهام نفت داده شده است.

یک مدیر صنعتی گفت، فروش سهام برای ONGC آسان تر از بازگرداندن سود سهام خواهد بود زیرا فروش نفت و گاز هنوز مستقیماً هدف تحریم ها قرار نگرفته است.

مدیر دیگری که نخواست نامش فاش شود، گفت سود سهام وانکور به روبل پرداخت می شود و کاهش ارزش این ارز به معنای افت بازده بر حسب دلار است.

برخی از مدیران صنعتی پیشنهاد کردند احتمالا روسیه در وضعیتی مشابه ایران، تحت تحریم قرار گیرد، اما می‌ تواند سازوکارهای انتقال پول جایگزین را با استفاده از بلاک چین و ارزهای دیجیتال و در عین حال دور از دلار و یورو پیدا کند.

مدیران صنعت نفت هند معتقدند تحریم ها و ممنوعیت سوئیفت، سرمایه گذاری در هر پروژه انرژی جدید در روسیه را دشوارتر می کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس