وزیر خارجه ایران و قطر آخرین تحولات منطقه را بررسی کردند

وزیر امور خارجه قطر در تماس با همتای ایرانی خود ضمن تبادل نظر درباره آخرین تحولات منطقه در خصوص توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور گفت و گو کردند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه قطر در بیانیه ای اعلام کرد: شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر امروز (چهارشنبه) با «حسین امیر عبدالهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تماس تلفنی برقرار کرد و در خصوص روابط دوجانبه بین دو کشور گفت و گو کرد.

وزارت خارجه قطر اضافه کرد که در این دیدار در خصوص آخرین تحولات منطقه و مذاکرات وین و در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک گفت و گو شد.

رسانه های قطر با اشاره به اینکه دولت قطر روابط خوبی با تهران دارد اضافه کردند که دوحه پیشتر طرحی برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها بین ایران و آمریکا و تهران با کشورهای حاشیه خلیج فارس پیشنهاد کرده بود.

پیشتر نیز  «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر هفتم بهمن ماه با سفر به تهران در محل وزارت امور خارجه با «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرده بود.  

در آن دیدار، وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار علاوه بر گفتگو درباره مسائل دوجانبه، موضوعات و تحولات مهم منطقه ای از جمله افغانستان و یمن را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس