کد خبر 1346924
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
حذف قوانین اسلامی در عربستان از سوی «بن سلمان»

میدل ایست مانیتور در مطلبی می‌گوید که محمد بن سلمان در حال حذف کردن قوانین اسلامی از عربستان است.

به گزارش مشرق، «میدل ایست مانیتور»، در یادداشتی نوشته است که عربستان در راه تبدیل شدن به یک کشور «سکولار» است که در آن جشنواره‌های هنری با هر خواری و شرمندگی برگزار می‌شود و هنرپیشه‌ها و خوانندگان با لباس‌های نامناسب می‌شوند.

گویی عربستان به دوران جاهلیت پیش از اسلام خود بازگشته است؛ گویا عربستان به تاریکی بازگردانده می‌شود.

اکنون در عربستان به بهانه سرگرمی چه می‌گذرد؟

«محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، چیزی را که مرجع سرگرمی نامیده شده، تأسیس کرد و ریاست آن را به «ترکی آل شیخ»، سپرد.

«بن سلمان»، اساساً اقدام بر مبنای سرگرمی را جایگزین کرده است تا غرب را راضی و متقاعد کند که او مردی باصطلاح «متمدن» است.

ولیعهد عربستان فرهنگ کشورش را با فرهنگ غرب جایگزین می‌کند به این امید که قدرت پدرش را به ارث ببرد؛ او می‌خواهد به دلالان قدرت غربی نزدیک شود تا آن‌ها کلید پادشاهی را به او بدهند.

انتخاب «ترکی آل شیخ» به عنوان رئیس به اصطلاح مرجع سرگرمی عربستان یک تصمیم تصادفی نبود؛ او با دقت و حیله گری انتخاب شد.

«بن سلمان»، او را دقیقاً به این دلیل انتخاب کرد که او از نوادگان مستقیم «بن عبدالوهاب» است.

اکنون «محمد بن سلمان»، مدعی است که می‌خواهد چهارمین سلسله سعودی را تأسیس کند و پرچم این کشور را تغییر دهد.

نگارنده در بخش دیگری می‌نویسد ولیعهد سعودی می‌خواهد ویژگی‌های نظام کشورش را به دولتی «سکولار» مجاز می‌داند، تغییر دهد؛ او در حال بازگرداندن عربستان به عصر جاهلیت است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • رضا IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 1
    با اينكه از توله ملك سلمان به شدت بدم مياد و اگر جائى دستم به او برسه خرخره شو مى جوم اما حروم لقمه بد جورى سر دنيا رو شيره ماليده و داره با قدرت حكمرانى ميكنه
  • DE ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    3 3
    رضاخان و پسرش خیلی پیش تر از تو از این قمپزها در میکردند سکولاربازی شون گوش دنیا روکر کرده بود، ببین اخر و عاقبتشان به کجا ختم شد؟ تو بچه کودکستانی سهلی! نمیتونی سرزمین پیامبر(ص) و تمدن و فرهنگ 1400 ساله اسلام رو پاک کنی. بطور حتم تو پاک می شی ولی اسلام پاک نمیشه!
  • آل کثیر IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 1
    شاید شیخ محمد بن سلمان به این نتیجه رسیده که بعد از ۱۵۰۰ سال تجربه کردن دین اسلام حتما نتیجه داد که کفایت لازم را برای ادره امور بشریت امروز را ندارد . یا حداقل دین اسلام اجباری فایده ای نداره و درها را گشود که مردم انتخاب کنند . خود شیخ محمد انسان سالمی است یعنی شخص فاسدی نیست نه در اخلاق و نه در پول لذا من فکر می کنم با نتیجه ای که ما در دین اجباری در ایران گرفتیم ایشون کار درستی انجام میده . حیف جنگ یمن ترمزش شد و اگه نه شاهد تحولات خیلی بیشتری در کل شبه جزیره عرب بودیم . ما در ایران از اسلام جواب نگرفتیم . تنفر مردم از دین صدها برابر شد و وضع انسانیت در ایران بشدت سقوط کرد و بیشتر هم دچار می شود . تظاهر . نفاق . فسق و فساد و جرم و تباهی سرلسر ایران را فرا گرفته است و جوانان هیچ علاقه ای به دین اسلام ندارند و اگر هست در حد نمایش است و واقعی نیست و اصلاحا برای حفط نان است و یا ترس و خوف یا عادت بر نماز و روزه ووو ایران دچار سقوط است از هر لحاظ از نظر انسانی از نظر دینی از نظر مالی و فقر فساد تباهی به لحاظ علمی و حتی محیط زیست و منابع و معادن اب و و کشاورزی لز نظر سلامتی و تندرستی هم رو به عقبگرد هستیم و همه اینها بدلیل حاکمیت دینی است . ظاهرا دین با انسان سنخیت ندارد و باید چیزی بغیر از دین جایگذین شود یا نمیدانم اسلام باید از زندگی حذف شود و یا شاید از سیاست و امور شهری و کشور داری و به کنج مسجد برود من سالهاست به این فکر می کنم . نمیدانم ولی احتمالا محمد درست دارد عمل می کند . حداقلش این لست که اگر مشکلی در زندگی پیش بیاد به دین نسبت داده نشود . کشور ما نماد دینی دارد و لذا برای پیشرفت در هر زمینه باید نقاب دین را بزنیم و این در حالیست که باطن چیزی دیگری است . لهذا کم کم مردمان از اسلام متنفر شدند و دور و دورتر
  • نیما IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    2 0
    آل کثیر اگر حکومت هایی سوکلار خوب بودند امروزه وضع فرانسه آمریکا و اروپا این نبودوضعیت این کشورها از لحاظ اقتصادی به شدت خراب است به طوری که جلیقه زردها در حال اعتراض به اون هستند وضعیت اخلاقی به حدی رسیده که ازدواج با محارم در فرانسه ازدواج همجنسگرایان آزاده شده است دنیای اگر میخواهد ازاین وضع موجود نجات پیدا کند راهی جز بازگشت به مسیر نورانی پیامبران وجود ندارد و حکومت امام زمان هم امامان دیگرهم تنها راه نجات دنیا هست وراه دیگری وجود ندارد
  • نوراله IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    2 2
    درود بر بن سلمان وقتی خود اعراب اعراب و دین اعراب را قبول ندارن ما نخود کدوم آشیم لعنت بر پیرو عرب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس