کد خبر 1346811
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
کمک یک میلیارد دلاری بانک جهانی به افغانستان

بانک جهانی اعلام کرد که طرحی را به مبلغ بیش از یک میلیارد دلار برای کمک رسانی به مردم افغانستان تصویب کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، بانک جهانی اعلام کرد که طرحی را برای کمک رسانی به مردم افغانستان به مبلغ بیش از یک میلیارد دلار از صندوق بازسازی افغانستان تصویب کرده است.

این کمک‌های مالی به آژانس‌های سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی اختصاص می‌یابد و خارج از کنترل طالبان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

طالبان: مشکلی برای خروج قانونی از افغانستان نیست

این درحالی است که بانک جهانی در ۱۰ دسامبر سال گذشته میلادی ۲۸۰ میلیون دلار به افغانستان کمک مالی کرد و این اقدام را گام اول کمک رسانی خواند.

بانک جهانی صندوق بازسازی افغانستان را به نمایندگی از ۳۴ طرف کمک کننده، اداره می‌کند.

از سال ۲۰۰۲ صندوق بازسازی افغانستان از طریق برنامه‌های ملی مانند کاهش مرگ و میر نوزادان و بهبود تحصیلات کودکان، به این کشور کمک رسانی می‌کند.

در پایان آگوست سال گذشته میلادی بانک جهانی کمک‌های خود به افغانستان را به حالت تعلیق درآورده است و در عین حال اعلام کرد که به دنبال «راه هایی برای متعهد ماندن به ادامه حمایت از مردم افغانستان» است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    8 0
    نکته بشدت تلخی است که پول های مردم افغانستان تحت نام کذایی غرامت 11 سپتامبر توسط شیطان بزرگ بالا کشیده میشود و سپس این کشور را زیر بار منت کمک این و آن میبرند. یکی از هنرنمایی های جناب شیطان بزرگ لعنت الله علیه در افغانستان این بود.
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      0 0
      کم زدن زیر ساخت افغانستان رو نابود کردن! تروریست و ادم کش و باندها فساد و فحشاء در انجا تولید کردن،دیگه کارشون رسیده به عیان! و پول هاشون رو هم بر میدارن برای خودشون! البته در حقیقت هم همیشه همین کار رو میکن! این دفعه فقط اعلام کردن! وگرنه کاخ ها گران قیمت و برج ها ی بلند! ثروت ها تریلیون دلاری و دره سیلیکونی و ماهواره و .. در امریکا و غرب به وجود نمی اومد.. همش از دزدی عده زیادی از مردم جهانه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس