تمامی پناهندگان مبتلا به بیماری خاص از پرداخت فرانشیز معاف هستند

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تمامی پناهندگان مبتلا به بیماری خاص از پروتکل‌های درمانی و دارویی برخوردار بوده و از پرداخت فرانشیز نیز معاف هستند.

به گزارش مشرق،‌ مهدی رضایی در خصوص پوشش بیمه و ارائه خدمات به اتباع خارجی بیان کرد: همانگونه که می‌دانید، از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۴ طی تفاهمنامه‌ای مقرر شد، اتباع و مهاجرین خارجی (پناهندگان) تبعه افغانستان و عراق ساکن ایران، بتوانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و از مزایای بسته جامع پایه بیمه سلامت کشور برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید:

۳ میلیون نفر در مناطق کم برخوردار کشور بیمه ندارند

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بر همین اساس، سازمان بیمه سلامت ایران تمهیدات سخت افزاری و نرم افزاری لازم را در جهت بهره مندی پناهندگان معرفی شده از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در دو گروه آسیب پذیر (پرداخت تمام حق بیمه توسط کمیساریای عالی پناهندگان) و غیر آسیب پذیر (پرداخت تمام حق بیمه توسط متقاضی) فراهم کرد.

رضایی افزود: در این چارچوب، تمامی پناهندگان مبتلا به بیماری خاص از قبیل هموفیلی، تالاسمی، بیماران دیالیزی (همودیالیز‏- صفاقی)، پیوند کلیه و MS نیز مانند بیماران خاص ایرانی از پروتکل‌های درمانی و دارویی برخوردار بوده و از پرداخت فرانشیز نیز معاف هستند.

وی بیان کرد: علاوه بر این گروه با ابلاغ آئین نامه جز ۵ ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه و تخصیص اعتبارات مشمولین آئین نامه مزبور، در بودجه سنواتی سازمان در سال ۱۴۰۰، سازمان بیمه سلامت تعداد ۴۷ هزار نفر از افراد مقیم و پناهنده که از سوی وزارت کشور معرفی شدند را تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار داد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت ایران با ارائه تسهیلات لازم در تعداد ۱۳۰۰ دفتر پیشخوان خدمات دولت طرف قرارداد (کارگزاری) در سراسر کشور، امکان بهره مندی پناهندگان را در اخذ پوشش بیمه پایه سلامت تسریع و تسهیل کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس