کد خبر 1346340
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
رایزنی عربستان سعودی و فرانسه درباره ایران و اوکراین

وزیر خارجه عربستان سعودی با همتای فرانسوی خود دیدار و درباره پرونده‌های منطقه‌ای و تحولات بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه (دیروز) در مقر وزارت خارجه فرانسه در پاریس با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود دیدار کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه عربستان و فرانسه و راهکارهای تقویت این روابط در زمینه‌های مختلف بررسی شد. دو طرف همچنین تحولات مرتبط با بحران کنونی اوکراین و موضوعات مرتبط با آن را بررسی کردند. آن‌ها همچنین درباره مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، تلاش‌های مربوط به حمایت از ارکان امنیت و ثبات و نیز هماهنگی برای مقابله با چالش‌ها و تقویت امنیت منطقه‌ای گفت‌وگو و بر اهمیت تلاش برای دستیابی به راهکار سیاسی فراگیر به خصوص تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن تأکید کردند.

رایزنی عربستان سعودی و فرانسه درباره ایران و اوکراین

وزیر خارجه فرانسه بر حمایت کشورش از طرح ابتکاری عربستان مربوط به مارس ۲۰۲۱ درباره حل بحران یمن تأکید و آنچه حملات یمن با موشک بالستیک و پهپاد (به عربستان و امارات) را محکوم کرد. دو طرف درباره ایران نیز بر این موضوع تأکید کردند که «حصول هر گونه توافقی به ممانعت ایران از توسعه یا دستیابی به سلاح هسته‌ای کمک کند».

وزرای خارجه عربستان و فرانسه همچنین درباره حمایت مالی از چند پروژه انسانی جهت کمک به ملت لبنان از جمله کمک مستقیم به تعدادی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ارتقای سطح بهداشتی و درمانی برای مقابله با کرونا و حمایت از برخی نهادهای آموزشی اساسی و کمک مالی به توزیع شیر خشک و غذا برای اقشار آسیب‌پذیر تأکید کردند. آن‌ها همچنین گفتند که اقداماتی برای ایجاد مکانیزم اقدام مشترک برای کمک به ملت لبنان و حمایت مالی از برخی سازمان‌های بین‌المللی غیر دولتی فعال در زمینه امدادرسانی و کمک مردمی به لبنان، در جریان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 0
    عربستان گاو شیرده مال این حرفها نیستی که درباره ایران بحث کنده برو نوکری اربابت کن نوکر چه به نظر دادن اگه اوضاع داغون شوداولین پشت می کند امریکا هست اگه فهم داشته باشن
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    تا میتونین رایزنی کنین. رایزنی خوبه
  • ساسان IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 0
    نوکری رفته پیش اربابش،همین. والا این که تو کارهای خودش هم مونده.
  • محمد IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    عربستان بدبخت خودش را بازیچه کشورهای غربی کرده است.
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ و سه بچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ لغو تمام تحریم‌ها راستی‌آزمایی گردید، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌صورت در همان روز با اقتدار از برجام خارج شویم و بیش از این اقتصاد کشور را شرطی نکنیم. کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    عربستان دوباره یه باجی به غرب داده.آخه عربستان را چه به رایزنی.
  • برات عباسی قرایی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    اگرعربهامردانگی داشتنداسیابه این روزنمی افتادکاش ازخواب بیدارمیشدندبرای ملت لبنان خیانت نکن کمک نمیخواهدعربستان فکرش خیانت است
  • سید فروزان CH ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    تا وقتی پژو و رنو وارد میشود و بعضی شرکت‌های فرانسوی در ایران فعالیت ، فرانسویان اجازه گستاخی و پر رویی به خود می‌دهند همانطور که دست و وای امریکائیان را قطع کردیم باید فرانسه و انگلیس را هم قیچی کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس