توافق سازمان هواپیمایی و حج‌ و‌ زیارت برای نحوه انجام پروازهای نوروزی عتبات

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت:‌ مقرر شد سازمان حج و زیارت اطلاعات ثبت نام زوار نوروزی عتبات و آمارهای مربوط در این‌باره را در اختیار سازمان هواپیمایی قرار دهد تا برنامه‌ریزی این پروازها با لحاظ سفرهای داخلی و پروازهای نوروزی، انجام شود.

به گزارش مشرق، میراکبر رضوی، در پاسخ به این سؤال که ‌روزانه از چند ایستگاه و کدام ایستگاه‌های پروازی کشور، پروازهای عتبات انجام می‌شود؟ اظهار داشت: ‌روزانه از ۹ فرودگاه کشور شامل تهران، مشهد، کرمان، یزد، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز و ساری پرواز به عتبات عالیات انجام می‌شود.

* صدور ۱۶۵ مجوز پرواز عتبات در هفته برای شرکت‌های داخلی

وی در پاسخ به این سؤال که برای چند پرواز عتبات مجوز صادر شده است؟ بیان کرد: ‌تاکنون مجوز ۱۶۵ پرواز در هفته برای شرکت‌های داخلی صادر شده است و درحال حاضر هفته‌ای ۱۳۲ پرواز انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: همچنین مجوز ۶۹ پرواز در هفته برای شرکت‌های هواپیمایی عراقی صادر شده است که ۱۲ پرواز در حال انجام است.

* هماهنگی سازمان‌های هواپیمایی و حج و زیارت برای چینش پروازهای نوروزی عتبات

‌رضوی در پاسخ به این سؤال که در موضوع پروازهای عتبات، سازمان هواپیمایی کشوری چه تعاملی با سازمان حج و زیارت‌ دارد؟ بیان کرد: ‌با توجه به وظایف و تکالیف سازمان حج و زیارت برای ایجاد بستر مناسب جهت انجام سفرهای معنوی، این سازمان همواره تعامل حداکثری برای ارائه خدمات به زائران‌ را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در پاسخ به این سوال که سازمان حج و زیارت روزانه یک پرواز چارتر عتبات را در اختیار دارد ‌و ظاهرا این سازمان ‌درخواست افزایش پروازی عتبات را داده است بنابراین سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره چه اقدامات و تعاملاتی دارد؟ گفت:‌ مقرر شد اقدامات سازمان حج و زیارت درخصوص ثبت نام از زوار نوروزی عتبات و آمار مربوطه در اختیار سازمان هواپیمایی کشوری قرار داده شود تا برنامه‌ریزی این پروازها با لحاظ سفرهای داخلی و پروازهای نوروزی، صورت گیرد و در روزهای آینده اطلاعات دقیق‌تری در این باره ارائه می‌شود.

* نرخ پروازهای عتبات تابع عرضه و تقاضا

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره قیمت بلیت پروازهای عتبات، اظهار داشت: با توجه به اینکه در مسیرهای خارجی قیمت مصوب وجود ندارد و تابع عرضه و تقاضا است و پروازهای عتبات هم جزو مسیرهای بین‌المللی محسوب می‌شود، بنابراین موضوع بستگی به پیک سفر و تقاضای بازار دارد.

رضوی تأکید کرد: با این حال نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در موضوع نرخ‌های پروازی عتبات وجود دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس