نقش‌آفرینی ۲ کشور در عدم تحقق رویای میزبانی کشتی ایران

کشتی ایران در شرایطی می‌تواند بار دیگر میزبانی مسابقات جهانی را برعهده بگیرد که مسئله برگزاری پیکارهای کشتی زنان را به نحوی حل کند.

به گزارش مشرق، کشتی ایران برای آخرین بار سال ۲۰۰۲ توانست میزبان مسابقات قهرمانی جهان باشد. بعد از آن فیلای وقت (اتحادیه جهانی) تصمیم به تجمیع مسابقات کشتی آزاد، فرنگی و زنان گرفت و به این شکل عملا میزبانی ایران از مسابقات رسمی منتفی شد.

جام جهانی دراین سال‌ها معتبرترین میدانی در کشتی بوده که ایران توانسته از آن میزبانی کند. البته فدراسیون‌های وقت در این خصوص بیکار هم ننشسته‌اند و همیشه به دنبال راهکارهایی بودند که به نوعی میزبانی از جهانی بار دیگر به کشورمان بازگردد.

یکی از این فکرها، برگزاری مشترک مسابقات با کشورهای همسایه بوده است که آن‌ها مثلا میزبانی کشتی زنان و شاید کشتی فرنگی را برعهده بگیرند و رقابت‌های آزاد هم در ایران برگزار شود که همواره در مسابقات مهم سالن‌هایش پر از تماشاگر شده‌اند. البته پذیرش برگزاری این چنینی مسابقه جهانی به سختی مورد قبول اتحادیه جهانی قرار می‌گیرد و از سوی دیگر تلاش برای گرفتن میزبانی مشترک با کشوری دیگر، ارتباطات نزدیک بین دو کشور را می‌طلبد که در کنار هم بتوانند موانع موجود در این مسیر را با کمک هم برطرف کنند.

یکی از راهکارهایی که فدراسیون گذشته به دنبال آن بود، همکاری با ارمنی‌ها در این خصوص بود اینکه ایران و ارمنستان به صورت اشتراکی برگزار کننده مسابقات جهانی باشند. ارمنستان به این شکل می‌توانست مسابقات کشتی زنان را میزبانی کند و حتی باتوجه به جایگاهی که در کشتی‌فرنگی دنیا دارد، برگزار کننده رقابت‌های کشتی فرنگی هم باشد و مثلا ایران مسابقات کشتی آزاد را برگزار کند؛ اما ارمنی‌ها به خاطر اختلافات سیاسی زیادی که با دو کشور آذربایجان و ترکیه دارند، تا امروز موفق به گرفتن میزبانی مسابقات جهانی نشده اند و صرفا به برگزاری تورنمنت‌های بین‌المللی بسنده کرده‌اند.

درخواست میزبانی آن‌ها به خاطر نداشتن کرسی مطمئن در اتحادیه جهانی و مخالفت دو کشور ترکیه و آذربایجان رد می‌شود و به این شکل رویای میزبانی دوباره ایران از مسابقات جهانی نیز همچنان با موانع حل نشدنی زیادی مواجه است.

منبع: میدان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    ققابل توجه سینه چاکان ترکیه آذربایجان
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    ققابل توجه سینه چاکان ترکیه آذربایجان
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    ققابل توجه سینه چاکان ترکیه آذربایجان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس