کد خبر 1345699
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۲
خبر ویژه

ارگان حزب کارگزاران با بیان اینکه «کیف در آستانه سقوط است»، اوکراین را «سرزمین بی‌دفاع» توصیف کرد.

به گزارش مشرق،‌ «روزنامه کیهان» در بخش اخبارویژه خود نوشت: روزنامه سازندگی ذیل همین تیتر و تصویر «چند شهروند اوکراینی با اسلحه‌های چوبی»! نوشت: درگیری‌ها در اوکراین تشدید شد و نظامیان روس به دروازه‌های کیف رسیدند؛ ارتش از مردم خواسته برای مقابله به کوکتل مولوتف متوسل شده، یا به‌دنبال پناهگاه باشند یا در خانه بمانند. رسانه‌ها از درگیری سنگین در ۸۰ کیلومتری پایتخت خبر دادند. مقام‌های آمریکایی با استناد به داده‌های اطلاعاتی‌شان مدعی‌اند کیف به زودی سقوط خواهد کرد.

ولادیمیر زلنسکی گفت پوتین به‌دنبال از میان بردن دولت اوکراین است. مقام‌های روس نیز این ادعا را تایید کرده و گفتند خواهان سرنگونی دولت اوکراین هستند و بعد از تسلیم ارتش با کیف رایزنی را آغاز خواهند کرد. همزمان سی‌ان‌ان به نقل از سخنگوی کرملین نوشته، روسیه نمایندگانش را برای گفت‌وگو با کیف به مینسک، پایتخت بلاروس اعزام کرد. وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده که نظامیان این کشور جزیره مار واقع در دریای سیاه را تصرف و فرودگاه استراتژیک هاستومل را از کنترل اوکراینی‌ها خارج کردند.

در این میان یکی از مقام‌های نظامی آمریکا به نیویورک‌تایمز گفت که نیروهای روس تاکنون با استفاده از بیش از ۱۰۰ موشک بالستیک میان‌برد و کوتاه‌برد، تاسیسات نظامی و پدافند هوایی اوکراین را هدف قرار دادند. روسیه همچنین در محدوده دریای سیاه از موشک‌های پرتابی توسط ناوهای جنگی استفاده کرده است.

تیتر روزنامه حزب کارگزاران و «سرزمین بی‌دفاع» توصیف کردن اوکراین در حالی است که این کشور صاحب سلاح اتمی بود و با وعده‌های آمریکا، خلع سلاح شدن را پذیرفت و پس از آن هم قبول کرد که تدریجا تبدیل به پایگاه نظامی - جاسوسی آمریکا در ناتو شود که همین برای روسیه نگران‌کننده بود. اما آمریکا و ناتو در روز حادثه، اوکراین را تنها گذاشتند.

یادآور می‌شود چند سال قبل، کانال وابسته به مرحوم هاشمی پدر معنوی حزب کارگزاران مدعی شده بود «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها»(!)

هاشمی پیش از آن هم در تاریخ ۳۰ مرداد ۹۵، ضمن سخنانی در نشست مدیران وزارت آموزش و پرورش به خطا گفته بود: «اگر می‌بینید آلمان و ژاپن محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند، محروم شدند... نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را می‌بردند و از این رو با این اقدام پول‌هایشان آزاد شد و به‌دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانش‌بنیان برای خود درست کردند. این راه در ایران باز شده و مطمئنم دوره دوم دولت روحانی می‌تواند ما را به آنجا برساند».

البته تحقیقات بعدی نشان داد ژاپن و آلمان در رده هشتم و نهم کشورها از نظر بالاترین هزینه‌های نظامی قرار دارند.

روحانی نیز همان ایام، از برجام ۲ سخن گفته بود که محتوای آن از نگاه آمریکا محدود کردن برنامه نظامی و موشکی ایران بود!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    7 0
    ژاپن و آلمان قبل از جنگ جهانی خودشون جزو پیشرفته ترین کشور های جهان بودن.یعنی قبل جنگ پایه و زیربنای علم رو داشتن اونا راه علم رو کشف کرده بودن و بعد جنگ فقط اونو بازیابی کردن
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    3 6
    مگه همین الان دولت رئیسی مشغول زنده کردن برجام نیست؟‌
  • ایران زمین IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    10 0
    دوران موشک هواپیما و بمب تازه شروع شده
  • SE ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    4 0
    پدر معنوی حزب ؟
  • فرید IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    8 0
    خیانت کار های وطن فروش و عامل نفوذی دشمن زیر پوستین عقلانیت سفیهانه مخفی شده و آزادانه مشغول اغفال عوام مردم هستند، وقتی خودمان به خودمان رحم نمیکنیم نباید انتظار داشته باشیم خدا به ما رحم کند
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    8 1
    روح رف.... ان شاالله همیشه درعذاب باشه
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    2 7
    شما بدون برجام ۱ هم بدون پول در فقر و بدون امنیت و آینده خواهید شد
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      4 0
      برو اول اقتصاد یاد بگیر اول هرچند همان برجام 1 هم زمینه....هست!!
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    7 0
    خدا را شکر تئوری ها و فتنه ها و رویکردهای بی دفاع کردن کشورمان در ایران طرفدار قابل توجه ندارد.
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    6 1
    خدا نگذره از روحانی و تمام اصلاح طلبان( فساد طلبان ) ودارو دسته انهارا امین
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    5 0
    خدا بر آتش عذابش بیافزاید
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    4 0
    الان وقت ساخت بمب اتمه بهونه هم داریم چرا دست دست میکنید بسازید دیگه
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    3 0
    اوکراین خودش مقصره
  • علی IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    سلام خسته نباشید۵۷
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    2 0
    خائنین بزرگ
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    7 0
    این جناب جواد خان ظریف از نظر ارادت به یانکی ها شباهت زیادی به این زلنسکی داشت !!
  • عبدالله مومن IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    3 0
    کشتگان جنگ روسیه و اوکراین در دیدار با مرحوم استخریان. به او خواهند گفت که گفتمان دنیای پس از او با موشک بوده یا بدون موشک . هههههههههههه
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    2 0
    آدمی که میگه ما باید صنایع دفاعی خودمون مخصوصا موشکی و پهبادی رو محدود کنیم احمقه
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    3 2
    خوب اگه وجود دارید توافق نکنید و مذاکره رو تمام کنید و برگردید چند ساله فقط نق و حرف مفت میزنید چرا برجام رو اتش نزدید؟!!!! مگه خسارت محض نبود؟
    • علی IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      1 0
      نه جواد جون! سنگ ته چاه هستش الان میخوان درش بیارن.
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      0 0
      مذاکره می کنن برای اینکه از ضرر شدیدی که غربگدایان احمق ببارآوردن کم کنن. ایران وفق برجام ننگین چندین تن اورانیوم غنی شده رو از دست داد_ هزاران سانتریفوژ رو از دست داد و توی راکتور اراک بتن ریخت و هیچی بدست نباورد. اینا میخان دربرابر اونهمه چیزی که غربگداها دادن رفته یه چیزی بدست بیارن. اینایی که گفتم فهمش سخت بود؟ پس چجوری دیپلم گرفتی؟ (لابد اونم نگرفتی!!)
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    صبر داشته باش.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    3 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    ایران بایدهرچه سریع ترسطح غنی سازی اورانیوم راببره بالای۹۰نوددرصد،تواین دنیای قانون جنگل و ایران این وسط بایدتوان اداره چندجنگ همزمان با هم منطقه ای وفرامنطقه ای را داشته باشه بانیروی دریایی قدرتمندکه ستون اصلی آن زیردریایی های اتمی هست
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ و سه بچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ لغو تمام تحریم‌ها راستی‌آزمایی گردید، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌صورت در همان روز با اقتدار از برجام خارج شویم و بیش از این اقتصاد کشور را شرطی نکنیم. کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس