کد خبر 1345624
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
تهدید اسرای فلسطینی به اعتصاب غذای فراگیر

سخنگوی دفتر اطلاع‌رسانی اسرای فلسطینی هشدار داد که اگر رژیم صهیونیستی مطالبات اسرا را نپذیرد، در ماه مارس، اسرا اعتصاب غذا خواهند کرد.

به گزارش مشرق، «معاذ ابوشرخ» سخنگوی دفتر اطلاع‌رسانی اسرای فلسطینی تأکید کرد که وضعیت در داخل زندانهای رژیم صهیونیستی، متشنج است و طی روزهای آینده نیز تنش در داخل آن، افزایش خواهد یافت.

ابوشرخ به خبرگزاری صفا گفت که مجازاتهای صهیونیستها علیه اسرای فلسطینی افزایش یافته است. مهمترین این مجازاتها، کاهش تعداد اسرایی است که می‌توانند در زندان به هواخوری بروند و همچنین از ساعات آن نیز کاسته شده است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان چنین اقدامات ظالمانه‌ای را پذیرفت، خاطر نشان کرد، بر سر تدوین یک برنامه مبارزاتی واحد بین همه گروههای فلسطینی توافق شد تا رژیم صهیونیستی دست از این اقدامات خود بردارد.

این مسئول فلسطینی با تأکید بر اینکه شواهد حاکی از این است که طی روزهای آینده، وضعیت داخل زندانها متشنج خواهد شد، تصریح کرد، اگر رژیم صهیونیستی مطالبات اسرا مبنی بر لغو این مجازاتها را نپذیرد، در ماه مارس، اسرا اعتصاب غذا خواهند کرد.

ابوشرخ با بیان اینکه اقدامات اعتراضی جدید دیگری نیز وجود دارد که اسرا انجام خواهند داد، گفت که اسرای فلسطینی هفته گذشته در محوطه زندان تحصن کردند و غذاها را نیز بازگرداندند.

وی گفت که اسرا، مطلقا مخالف این اقدامات هستند و بر سر برنامه مبارزاتی خود تا زمان لغو این مجازاتها ادامه خواهند داد. این مسئول فلسطینی همچنین خواستار افزایش اقدامات مردمی در همه شهرهای فلسطین شد تا از این طریق از اسرا پشتیبانی کنند.

در همین ارتباط، کمیته اضطراری وابسته به جنبش اسیر فلسطین در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که انتفاضه زندان‌ها تا تحقق خواسته‌های اسرا، هرگز متوقف نخواهد شد. این جنبش تأکید کرد، اسرای فلسطینی با توجه به سرسختی و لجاجت صهیونیست‌ها، به سمت اعتصاب نامحدود غذا با مشارکت همه زندان‌ها و گروه‌های فلسطینی پیش می‌رود و ما خواهان حمایت گسترده مردمی در این مرحله هستیم.

به گفته این کمیته زندان‌ها از چند ماه پیش و به دنبال عملیات تونل آزادی در زندان جلبوع به صحنه رویارویی نامحدود تبدیل شده است، رویارویی که با تلاش‌ها برای اعمال محدودیت‌های شدید توسط زندانبانان به پایان نمی‌رسد و در نهایت به پیروزی ختم خواهد شد.

اسرای فلسطینی همچنین از ملت فلسطین خواستند تا در راهپیمایی‌های روز سه‌شنبه که تحت عنوان خشم مردمی و حرکت به سمت نقاط تماس تمامی استان‌ها برگزار خواهد شد، مشارکت گسترده داشته باشند. آن‌ها همچنین از ملت فلسطین برای حمایت از اسرا با استفاده از همه ابزارهای فشار بر رژیم اشغالگر تا بازپس ‌گیری حقوق خود درخواست کرده و از گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه نیز خواستند تا کمیته‌های اضطراری جهت یاری فعالیت‌های اسرا در زندان تشکیل دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    چه بهتر ۰
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    اعتصاب غذا؟! والله من اسراییلی بودم نون خشک هم بهتون نمیدادم تا از گشنگی هلاک بشید مفتخورهای چمدون دلاری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس