چاووش اغلو: افترا زدن به ترکیه سرگرمی وزیر خارجه یونان شده است

وزیر خارجه ترکیه با انتقاد از همتای یونانی خود گفت که این دیپلمات ارشد با سوءاستفاده از بحران اوکراین، در حال تهمت زدن به ترکیه است.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه ترکیه روز یکشنبه از همتای یونانی خود انتقاد کرد که مدعی شده ترکیه از وضعیت اوکراین که تحت حملات روسیه است، سوء استفاده می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی گفت: «در حالی که جهان بر فاجعه  اوکراین متمرکز است، دوست من "نیکوس دندیاس"، وزیر خارجه یونان، تنها بر سرگرمی خود متمرکز شده که افترا زدن به ترکیه در هر شرایطی است.»

از زمانی که تنش‌ها بین اوکراین و روسیه تشدید شد، ترکیه بارها تمایل خود را برای انجام نقش میانجی نشان داده و پیشنهاد برگزاری نشستی را داده است که مقامات هر دو طرف بتواننددر مورد اختلافات گفت‌وگو کنند.

در رویداد مرتبط دیگر، اداره کل دریانوردی ترکیه اعلام کرده که کشتی‌های ترکیه‌ای که نزدیک بنادر اوکراین و روسیه حرکت می‌کنند از حداکثر سطح امنیتی در دریا استفاده خواهند کرد.

اداره کل دریانوردی ترکیه اعلام کرد که با در نظر گرفتن آخرین تحولات در شمال دریای سیاه، کد ویزه  برای کشتی‌های با پرچم ترکیه که در بنادر دریای «آزوف» و بنادر اوکراین و روسیه در دریای سیاه توقف می‌کنند یا نزدیک آن‌ها حرکت می‌کنند، به سطح امنیت سه ارتقا یافته است.

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز شنبه از «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه برای حمایت از اوکراین قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: «امروز ممنوعیت عبور کشتی‌های جنگی روسیه به دریای سیاه و حمایت‌های انسانی و نظامی چشمگیر از اوکراین بسیار مهم است. مردم اوکراین آن را هرگز فراموش نخواهند کرد».

از سوی دیگر، پایگاه خبری «میدل‌ایست آی»   نوشت که یک مقام ارشد دولت ترکیه گفته که ترکیه هنوز تصمیمی برای بستن تنگه به روی کشتی‌های روسیه نگرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 3
    دمش گرم، از اربابای یانکیت یاد گرفته، اشکالی داره؟؟!!
    • ناصر JP ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      3 1
      لعنت به پ پ ک
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    اللهم العجل لولیک الفرج ___(فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم.---العجل العجل العجل یا مولانا یا صاحب الزمان
  • جهودشناس IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 1
    خدمت شما یک پیشگویی (دسیسه جهودی) عرض کنم. حاخام ویلنا گائون یک یهودی هلاخایی کابالیست و کثافت بوده (سالهاست که به درک رفته) و در پیشگویی خودش در کتابش چنین نوشته و من عین متن رو براتون ترجمه میکنم که شما امروز درحال مشاهده اون وقایع هستید. ویلنا گائون میگه: « زمانی که کریمه به دست روسیه افتاد، بدانید که دوران مشیاخ فرا رسیده است و صدای پای او شنیده میشود؛ ولی زمانی که استانبول به دست روسیه افتاد، (شما یهودیان) باید بدانید که لباس شبات خود را بپوشید و لباس را از تن خود در نیاورید، زیرا مشیاخ هر لحظه ممکن است که از راه برسد.».
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 1
    اینجرلیک=ترکیه ی بدون غرور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس