طالبان: آمریکا از ۲۰ سال ناکامی در افغانستان عبرت بگیرد

معاون وزیر دفاع طالبان با تاکید بر اینکه آمریکا باید از ۲۰ سال ناکامی در افغانستان عبرت بگیرد، خواستار برخورد انسانی آمریکا با مردم افغانستان شد.

به گزارش مشرق، «لطیف‌الله حکیمی» معاون وزیر دفاع طالبان درباره تصمیم بایدن برای مصادره دارایی‌های افغانستان گفت که آمریکایی‌ها طی دو دهه گذشته به خود حق داده بودند که هر جنایتی را در افغانستان انجام دهند.

وی افزود که آمریکا با توقیف دارایی‌های افغانستان نمی‌تواند شکست خود را در این کشور پنهان کند، زیرا شکست آن‌ها را تمام دنیا مشاهده کرده و این موضوع بر کسی پوشیده و پنهان نیست.

حکیمی ادامه داد: آمریکا باید تجربه‌های ناکام خود طی ۲۰ سال گذشته در افغانستان را تکرار نکند و با مردم افغانستان براساس اصول انسانی برخورد کرده و مسایل را از طریق گفت‌وگو حل کند.

معاون وزیر دفاع طالبان  درباره ساختار ارتش جدید در حال ایجاد در افغانستان نیز گفت: معیارهای جدیدی برای شکل‌گیری ساختار ارتش قوی در دستور کار است و نیروهای ارتش باید پاک و متعهد باشند.

وی با تاکید بر اینکه طالبان برای حفاظت از ارزش‌های افغانستان برای ایجاد ارتش جدید تلاش می‌کند، افزود: اندازه این ارتش باید به حدی باشد که بتوانیم آن را تجهیز و تامین مالی کنیم و ضرورت ملت و دولت را تامین کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس