کد خبر 1345547
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
انجام 15 هزار پرواز خالی اجباری در انگلیس

آمارها حاکی از آن است که در ۱۹ ماه شیوع ویروس کرونا در انگلیس ۱۵ هزار پرواز در این کشور به صورت خالی و یا با کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت انجام شده است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، آمارهای رسمی نشان می‌دهد که در ۱۹ ماه شیوع ویروس کرونا در انگلیس ۱۵ هزار پرواز در این کشور یا خالی و یا با زیر ۱۰ درصد از ظرفیت مسافری انجام شده است.

این آمار از سوی رابرت کورتز وزیر هوانوردی انگلیس اعلام شده و نشان می‌دهد که این پروازها در ۳۲ فرودگاه انگلیس انجام شده است.

گفته می‌شود حدود ۵ هزار پرواز خالی که به آنها پرواز شبه نیز گفته می‌شود در این مدت از فرودگاه هیترو انجام شده و ۱۵۰۰ پرواز دیگر نیز مربوط به فرودگاه منچستر بوده است.

به طور متوسط ۷۶۰ پرواز خالی در هر ماه در انگلیس انجام شده و شرکت‌های هواپیمایی فقط برای آنکه حق خود برای نشست و برخواست طبق برنامه در فرودگاه‌ها را حفظ کنند، آنها را انجام داده‌اند.

به صورت معمول اتحادیه اروپا شرکت‌های هواپیمایی را ملزم کرده که به ۸۰ درصد برنامه خود عمل کنند. در زمان شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا این رقم به ۵۰ درصد پایین آمده بود. دسامبر سال گذشته کمیسیون اروپایی اعلام کرد:‌ برای سال جاری شرکت‌ها باید به ۶۴ درصد برنامه‌های خود عمل کنند.

کورتز می‌گوید: شرکت‌ها فقط برای آنکه حقوق خود را حفظ کنند مجبور شده‌اند پروازها را به صورت خالی انجام دهند. ماه گذشته میلادی مقامات اروپایی از شرکت‌های هواپیمایی خواستند تا انجام پروازهای خالی و یا با کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت را متوقف کنند چرا که هم از نظر اقتصادی به صرفه نیست و هم به محیط زیست آسیب می‌رساند.

لوفتهانزا به عنوان دومین شرکت هواپیمایی اروپا اعلام کرد: برای عمل به الزامات تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا مجبور است ۱۸ هزار پرواز را به صورت خالی انجام دهد.

انجام این پروازها باعث آسیب جدی به محیط زیست شده و آلودگی بالایی ایجاد می‌کند و مدافعان مقابله با تغییرات آب و هوایی نیز به شدت نسبت به انجام این پروازها ناراحت هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    خیلی هم عالی، به امید ورشکستگی قریب الوقوع این خطوط هوایی تروریستی!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس