کد خبر 1345537
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
پاسخ بانک مرکزی روسیه به تحریم‌های کشورهای غربی

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد:‌ اقداماتی را در راستای خنثی‌سازی تبعات تحریم‌های غرب و جلوگیری از اثرگذاری آن بر اقتصاد روسیه در دستور کار قرار خواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ برای حفظ ثبات و حمایت از اقتصاد این کشور در برابر تحریم‌های غرب به اندازه کافی پول نقد و دارایی‌های غیرنقدی را در اختیار بانک‌های داخلی این کشور قرار خواهد داد.

در این بیانیه آمده است، بانک مرکزی روسیه به‌طور مداوم دارایی‌های نقدی و غیرنقدی به روبل را در اختیار بانک‌ها قرار خواهد داد. تا آنجا که می‌تواند نیازهای بانک‌های داخلی این کشور به نقدینگی را تأمین خواهد کرد.

این بانک مدعی شده که تمامی منابع و ابزارهای لازم برای حفظ ثبات مالی و اطمینان از اینکه بخش مالی در این کشور به فعالیت خود به شکل معمول ادامه دهد را در اختیار دارد. نظام بانکی این کشور با ثبات بوده و سرمایه و نقدینگی کافی برای ادامه فعالیت خود به طور معمول در هر شرایطی را دارد. منابع مالی در حساب‌های بانک‌ها امنیت کامل داشته و خدمات بانکی به طبق روال ارائه خواهد شد.

طی ساعات گذشته گروهی از کشورهای غربی شامل آمریکا، انگلیس، کانادا و اتحادیه اروپا بسته‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کردند که از جمله آنها مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی روسیه و قطع دسترسی برخی مؤسسات مالی در این کشور به سوئیفت بوده است.

بانک مرکزی روسیه البته گفته که تراکنش‌های مالی در داخل این کشور با استفاده از سامانه SPFS که برای جایگزین شدن سوئیفت طراحی شده انجام خواهد شد. بانک توسعه روسیه هم اعلام کرد: این سامانه می‌تواند در تراکنش‌های خارجی هم مورد استفاده قرار گیرد.

آناتولی آکساکوف، دبیر کمیته بازارهای مالی دومای روسیه، نیز گفته: این کشور راه‌های جایگزین برای انجام تراکنش‌های مالی خود در فضای بین‌الملل را دارد و به عنوان مثال می‌تواند از زیرساخت‌های اقتصادی کشورهای دوست خود استفاده کند.

برخی کارشناسان گفته‌اند که قطع دسترسی روسیه به سوئیفت می‌تواند اثر مثبتی برای این کشور در پی داشته باشد چرا که باعث گسترش استفاده از روبل به عنوان یک ارز بین‌المللی خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    11 0
    اگر با چین و هند بتواند شبکه تراکنش بانکی و سویفت روسی را راه بیندازد دیگر نیازی به اروپا ندارد.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 3
    باشه
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    7 0
    روسها اینو می دانند تا زمانی که غرب مجبور از خرید گاز است مجبور از پرداخت پول آن می باشد و خودشان مجبورند سوئیفت را حل کنند
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    6 0
    روسها اینو می دانند تا زمانی که غرب مجبور از خرید گاز است مجبور از پرداخت پول آن می باشد و خودشان مجبورند سوئیفت را حل کنند
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    6 2
    علت کند شدن پیشروی روسها این است 1- در حال تثبیت موضع خود در شهرهای تازه آزاد شده هستند 2- هدف اصلی آنها از قبل هم همان اوکراین شرقی و جنوبی بود که تصرف شده 3- از این رو حاضر نیستند برای بخشهای مرکزی و شرقی آن تلفات زیاد بدهند و می خواهند آن را با محاصره کیف بدست بیاورند یعنی از راه تسلیم شدن ارتش این کشور 4- با تسلیم شدن ارتش این کشور دیگر نیازی به حمله به غرب اوکراین و مرکز ان ندارند یعنی نیازی ندارند تمام اوکراین را تصرف کنند بلکه با تصرف کیف می توانند کل اوکراین را خلع سلاح کنند
    • رصا IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      6 8
      زمان حمله صدام هم یه عده اسم اشغالگری رو آزادسازی گذاشته بودن. عجب صبری خدا دارد. مسلمون نماهای عاشق پوتین اینروزا دارن ذاتشون رو نشون میدن.
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      1 0
      اتفاقا خد اوکراین هم اسم اشغالگری ناتو در لهستان را آزاد سازی ذاشت و اسم اشغالگری اسراییل را دفاع از خود. حالا چه جلز و ولزی می کنید شما برای دفاع از این حرامزاده های اوکراینی که به کشور فاحشه ها در اروپا معروف است.
    • رصا IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      0 0
      در جواب اونی که میگه نمیدونم چرا جلز و ولز میکنین در دفاع از کشور فاحشه ها. اول که ما هم نمیدونیم چی شده شما اینقدر عاشق کومونیستا شدین. تا جایی که یادمه در دفاع از مردم کشورهایی که مورد ظلم هستن یقه پاره میکردین. چی شد پس؟ از دو حالت خارج نیست. یا مدافع مظلوم هستی یا نیستی.
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      0 0
      جناب رصا... ما دوستدار اونی هستیم که حقیقتا عادل باشه، یه جو عقل که اشکالی نداره... این همه پیشروی ناتو به شرق و زیرپاگذاشتن عهدنامه های خودشون توسط آمریکا و عنگلسیس و... نمیبینید، اونجاها که عشقتون هرغلطی توی یمن و افغانستان و عراق و سوریه هم...کرد رو نمیبینید... ولی شماها خیلی وقته که برامون روشن شده که منافق هستید... منافق رو در سوره منافقون بخونید، کلی انسان شناسیه توش...برو بخون.
    • رصا IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      0 0
      زحمت بکش از کلام قرآن مایه نزار. شما خودفروشهای نوکر پوتین کومونیست هستین. زحمت بکش آیه های در مورد رابطه با کفار رو هم بخون. دو گانگی شماها تو اعمالتون دیگه از حد گذشته.
  • CA ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 2
    به نظر من روسيه در تله غرب افتاد در بلند مدت ضعيف ميشه
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    2 3
    پوتین متجاوز و جنایتکار بازنده این جنگی هست که راه انداخته و باعث شده این همه آدم بیگناه کشته و آواره بشن،راه صدام حسین ملعون رو پیش گرفته مرگ بر روسیه ...
  • DE ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    2 2
    روسیه بطور حتم هزاران روش برای خنثی کردن تحریم ها داره مثل اصلاحاتچی های ما تنبل و تن پرور نیستند تحریم های اروپا و امریکا حناش دیگه رنگی نداره این موذی بازی شون بازی بی مزه ای شده. نهایت اینکه کل اسیا میاد اروپا و امریکا رو تحریم درست حسابی میکنه تا یادشون نره جای سفت ..... عاقبت خوش براشون نداره. راهکار ساده اینه اکرائین پایگاه نظامی ناتو نشه و همه به صلح و ارامش برگردند. این بچه بازی ها چیه؟
  • IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    3 1
    عدو شود سبب خیر برای پوتین اگر خدا خواهد شاید بجای روسیه در آمریکا و اروپا با بالا رفتن زیاد قیمت سوخت و فلج اقتصادی شورش شود.
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      1 1
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • یه مامان با حال IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 1
    از اونجایی که آمریکا رو به افول است روسیه و چین، قدرتهای دنیای جدید هستن بهتره روابطمون رو باهاشون هرچه بیشتر مستحکم تر از قبل کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس