استقلال در اروپا بازی می‎کرد مجیدی را اخراج می کردند/ غیبت سربازها و وریا لطمه ای به تیم فرهاد نمی زند/ استقلال با یک تیم باشخصیت بازی دارد

دروازه‌بان اسبق تیم استقلال گفت: سه امتیاز بازی استقلال و نساجی برای هر دو تیم اهمیت ویژه‌ای دارد ولی قطعاً برای استقلال که در کورس قهرمانی با پرسپولیس است اهمیتی دو برابر خواهد داشت.

به گزارش مشرق، پیروز جغتاپور، دروازه بان مازندرانی اسبق تیم های نساجی، استقلال و تیم ملی فوتبال کشورمان درباره تقابل تیم‌های استقلال و نساجی در شهر مشهد که محل میزبانی تیم مازندرانی از سوی سازمان لیگ تعیین شده اظهاراتی را مطرح کرد.

شرایط استقلال تا اینجای فصل را چطور ارزیابی می کنید؟

از قدیم گفته اند تیمی که روی دور برد بیافتد به همان منوال هم پیش می‌رود و برعکس تیم که روی دور باخت بیافتد حتی اگر مربی اش را هم عوض کند خیلی سخت از آن وضعیت خارج می شود. حالا هم استقلال با بردهای ناپلئونی یک بر صفر می برد و امتیازها را به حساب خودش واریز می‌کند.

ظاهرا شما با این سبک بازی استقلال موافق نیستید؟

به نظر من اگر استقلال کمی بی پرواتر بازی کند لذت بردهایش، دو برابر هم می شود. قصد مقایسه تماشاگران فوتبال ایران و اروپا را ندارم اما اگر تیمی در اروپا با هدایت فابیو کاپلو قهرمان هم بشود ولی چون سبک بازی تیمهای کاپلو تدافعی است طرفداران آن تیم می گویند مربی تیم مان را تغییر بدهید چون اروپا همه طرفدار فوتبال زیبا هستند گرچه امروز هم استقلال نزدیک ۱۰ سال است که جام لیگ برتر را بدست نیاورده و شاخصه ها برای این تیم متفاوت است.

به نظر شما در لیگ برتر کدام تیم زیبا بازی می‌کند؟

فکر می‌کنم تیم مس رفسنجان با مربیگری آقای ربیعی یک فوتبال فوق العاده زیبا و بی نقص را ارائه می دهد. در حالی که استقلال بردهایش کمی با استرس همراه است. مقابل همین فجر، در دقیقه ۹۳ نزدیک بود دو امتیاز استقلال از دست برود. یک گل، قطعاً ضامن خوبی برای برنده شدن نیست. استقلال اگر کمی بی پرواتر فوتبال بازی کند مطمئن تر هم برنده خواهد شد.

از حریف استقلال، تیم قدیم خودتان چقدر شناخت دارید؟

تیم نساجی گرچه امروز در رده دهم جدول است ولی سبک فوتبالش طوری شده که همه را به یاد تراکتور سه چهار فصل پیش می‌اندازد. تراکتور وقتی که تازه به لیگ برتر آمده بود شخصیت لیگ برتری نداشت و مثل تیم های امروز شهرخودرو یا نفت مسجدسلیمان از پیش بازنده بود. ولی امروز نساجی در هیچ مسابقه‌ای از پیش بازنده نیست. گرچه در رده دهم قرار گرفته ولی برای خودش شخصیت لیگ برتری پیدا کرده است. به نظرم ساکت الهامی فصل گذشته شاهکار کرد و این تیم را در لیگ نگه داشت و امروز مهمترین نقطه مثبت این تیم شخصیت پیدا کردنش است. چیزی که در آلومینیوم اراک هم می‌بینیم. آلومینیوم فصل گذشته در اولین بازی به همین نساجی ۳ بر صفر باخت ولی امروز شخصیت لیگ برتری پیدا کرده است.

استقلال در اروپا بازی می‎کرد مجیدی را اخراج می کردند/ غیبت سربازها و وریا لطمه ای به تیم فرهاد نمی زند/ استقلال با یک تیم باشخصیت بازی دارد

تقابل استقلال و نساجی در حالی که استقلال با بحران سربازی و مسایل انضباطی برای کاپیتانش مواجه است را چطور پیش بینی می کنید؟

استقلال خیلی خوب بسته شده و نبود بازیکنان سربازش و یا وریا غفوری نمی‌تواند مشکلی برایش بوجود بیاورد. این تیم برای قهرمانی بسته شده و تقریباً در هر پست، دو و یا سه بازیکن دارد. ضمنا تعدادی از بازیکنانش هم چند پسته هستند و می‌توانند مشکلات اینچنینی را برای مجیدی از بین ببرند. فقط مشکل این است که نساجی در شهر خودش بازی نمی کند. این بزرگترین حسرت ماست. درست است که مسابقات بدون تماشاگر برگزار می شود ولی به لحاظ ذهنی، وقتی در شهر خودتان بازی می کنید شرایط برای شما فرق می کند. ای کاش نساجی در خانه خودش بازی میکرد.

سه امتیاز این دیدار بیشتر برای کدام تیم دارای اهمیت است؟

قطعاً برای هر دو تیم اهمیت ویژه‌ای دارد. نساجی می تواند با این سه امتیاز حرکت به سوی تیم‌های میانی جدول و بالاتر را استارت بزند و استقلال با مساوی هفته پیش پرسپولیس می‌تواند ضمن حفظ فاصله پنج امتیازی اش، در صورت از دست رفتن امتیازات پرسپولیس مقابل مس رفسنجان، باز هم خودش را بیشتر از بقیه جدا کند. برای همین در هفته بیستم استقلال خیلی بیشتر از نساجی دنبال ۳ امتیاز است.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس