کد خبر 1344825
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
فوت دختر جوان در اثر سوءتفاهم ناموسی+ عکس

در روزهای گذشته غده‌ای به وزن ۸ کیلوگرم را از شکم یک دختر ۱۳ ساله در دشتستان بیرون آورده شد که این اتفاق در گذشته به دلیل عدم تشخیص بیماری و سوءتفاهم خانواده و اطرافیان باعث جان‌باختن دختر نوجوانی شد.

به گزارش مشرق، علی بهادر اهل روستای محمد جمالی بخش شبانکاره از توابع شهرستان دشتستان می‌باشد که در سن جوانی در کنار پدر و مادرش به چوپانی مشغول بود اما با پشتکار و دانشی که داشت امروز در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در رشته پزشکی قبول شد و دستانش معجزه‌ای برای خانواده‌های زیادی شد.

خارج کردن غده ۸ کیلویی از شکم دختر ۱۳ ساله

دکتر علی بهادر فوق تخصص جراحی کودکان و نوزادان و فوق تخصص پیوند اعضاء فارس در دشتستان اظهار داشت: در روزهای گذشته غده‌ای به وزن هشت کیلوگرم را از شکم یک دختر ۱۳ ساله بیرون آوردم که شاید از جنبه پزشکی برداشتن این غده کار مشکلی نیست.

وی افزود: ولی تشخیص اینکه می‌توان آن‌را برداشت یا نه، ممکن است قبل از عمل برای برخی جراحان مشکل باشد و زیر بار چنین عملی نروند؛ تشخیص و عمل جراحی غده‌های شکمی احتیاج به تجربه دارد.

سوءتفاهم ناموسی باعث مرگ دختر جوان شد +عکس

سوء تفاهمی که باعث جان‌باختن دختر جوان شد!

این پزشک دشتستانی گفت: منظور از گذاشتن این تصویر موضوع اجتماعی و سوء تفاهمی است که به دنبال چنین بیماری ممکن است پیش آید.

وی در توضیح این ماجرا گفت: این غده رشد آرامی دارد و تقریبا بدون درد و خوش خیم است و علائم جدی که بیمار یا والدین را مجبور به مراجعه زود هنگام به پزشک نماید، وجود ندارد و اغلب تصور می‌شود بزرگی شکم به دلیل چاقی است.

بهادر تصریح کرد: اما مشکل زمانی پیش می‌آید که والدین متوجه بزرگی شکم دختر مجردشان که در سن باروری است شوند؛ فرض کنید این بیماری در یک خانواده که از نظر اجتماعی و اقتصادی که در سطح پایینی هستند اتفاق افتد، چه پیش خواهد آمد؟! به‌خصوص که ببینند دختر از نظر جسمی هم چندان مشکلی ندارد.

سوءتفاهم ناموسی باعث مرگ دختر جوان شد +عکس

آیا به یک حاملگی فکر نمی‌کنند؟ اگر هم والدین فکر نکنند اطرافیان و وابستگان چه؟!

این پزشک دشتستانی بیان کرد: آیا فکر اینکه دیگران در مورد وی چه می گویند برای دختر آزار دهنده نیست؟ شک ندارم که این آزارها و یا حتی مرگ نصیب دخترانی که این بیماری را گرفته‌اند هرچند اندک ولی پیش آمده است.

وی به بازگو کردن خاطره‌ای از دوران کودکی پرداخت و گفت: خودم کودکی بودم و این مسائل را به درستی درک نمی‌کردم ولی چیزهایی را در خاطر دارم که یک دختر در خانه نامادری شکمش بزرگ شد؛ به او تهمت زدند و در اتاقی نمور زندانش کردند و ما از روی کنجکاوی کودکانه، وی را از کنار در اتاق می نگریستیم؛ زن‌های مسن و فهمیده به بی‌گناهی او، البته نه در برابر خانواده وی شهادت می دادند.

بهادر ادامه داد: اما حیف آن موقع نه دکتری بود و اگر هم بود، برای آن زمان دسترسی نبود و نه خانواده توان درمان را داشتند.

آنقدر در آن اتاق حبس شد تا جان به جان آفرین تسلیم کرد.

این پزشک فوق تخصص کودکان تصریح کرد: خانواده‌ها با بزرگ شدن غده‌های شکمی دختران جوان دچار سوء تفاهم نشوند و باعث آزار این جوانان معصوم نگردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    38 37
    ما هنوز از لحاظ فرهنگی صد سال از دنیا عقبیم
    • جهودشناس IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      20 40
      به لطف آن چیز مبینی که 14 قرن پیش به این کشور سرازیر شد بله. عقب هستیم به لطف شما
    • به جهودشناس IR ۱۳:۱۹ IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      36 37
      آره خیلی پیشرفته بودیم. به دستور موبد کرتیر همه معابد را تخریب و همه ادیان جز آیین زرتشتی را ممنوع کرده و گردنهایشان را زدیم. مثلا حق تحصیل هم نداشتیم جز برای اشراف و خارجی ها. زنهایمان را در ادرار گاو غسل می دادیم تا آب را نجس نکنند. مرده هایمان را روی سکوی دادگاه می گذاشتیم تا خوراک پرندگان شوند و انواع بیماریها نظیر طاعون را برایمان بیاورند. به در لیل آکه اشراف و شاهزادگا و شاهان زنان را بار می زدند و می بردند و هر دام دهها تا صدها زن داشتند، کارمان به خویده کشید و ازدواج با محارم و با افتخار نوشتیم که اینکه چیزی نیست! اهورامزدا هم با دخترش ازدواج کرد! هر چند با همه اینها باز هم زن کم آمد و خواستار اشتراکی شدن زنان شدیم و همراه مزدک فریاد زدیم «زن و خانه و چیز بخشیدنی است- تهیدست کس با توانگر یکی است» دلمان خوش بود که سپهبدان ایران مردم انطاکیه را قتل عام می کنند و به بردگی می گیرند. و آنها برایمان مهندسی و راه سازی کنند! برای رسیدن مادر فلان شاه تا 70 سالگی و به شکرانه آن، 14 تن از جوانمان را زنده به گور و قربانی می کردیم تقدیم به خدای زیر زمین و اموات. باورمان شده بود که زروان خدایی بود مرد که دو بچه دوقولو به نام اهورامزاد و اهریمن زایید. جن گیری طبق دستور کتاب وندیداد کار همه روزه ما بود و شراب ناب هاریاک درآمد آتشگاه اصفهان بود. آری. ما خیلی پیشرفته بودیم. اسلام آمد و ما را به دوره عقب ماندگی فرستاد که فقط شهر بخارا حتی عوامش هم با سواد و دانشمند شدند. ... تلاش زرتشیان برای انکار چه چیز است؟
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      21 10
      الان دنیا به چنان پیشرفتی رسیده که دختران 12 ساله از دوت پسر یازده ساله شان باردار می شوند و با افتخار بچه را سقط می کنند و یا می دهند به پرورشگاه و یا می فروشندش. پیشرفت از این بالاتر؟
    • امیر IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      27 5
      شماغ برگدار ها حتما عقبید اما ملت ایران نه
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      19 4
      آره دنیا خیلی بافرهنگه خخخخخخخ
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      35 15
      آقای جهود شناس ! : اتفاقا اوج شکوفائی علمی توسط دانشمندان اسلامی بوجود آمد و غربی ها و نسل جهود با حیله و تهاجم و فریب شاهان و سلاطین تمام کتب علمی را بردند و ریشه علوم امروزی غربی ها مدیون این اسناد است غربی ها به جای آن میراثی از خرافات با مدیریت جهود ایجاد کردند و هیچ وقت اجازه مانور علمی ما را به خاطر وجود جهود و بهائیت و فراماسونر ها در بدنه اجرائی کشور در قبل انقلاب نمی دادند و بعد انقلاب هم همین فرقه که افرادی مانند تو را در ارکان مدیریتی دارند کارشکنی می کنند
    • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      3 0
      جناب ۱۳:۱۹ چهارده قرن پیش دختری با مشکل مشابهی مواجه شد جانوری به بدنش رخنه کرده بود و کم کم بزرگ میشد و همه فکر میکردن حامله شده، به لطف امیرالمومنین هم از تهمت نجات پیدا کرد و هم درمان شد. و چه روایت ها از زنانی که عدم باکرگی اونها موجب بدگمانی خانواده هاشون شده بود و فقط به لطف ائمه نجات پیدا میکردن، میخوای با چیزی مخالفت کنی حداقل زحمت بده به خودت یه کم درباره ش مطالع کن
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    11 5
    فرضا دختر تخلفی کرد. ایا کسی بیگناه هست که سنگ اول را پرتاب کند؟ بیایید عزت ایرانی بودن و انسانیت خود را با تعصب کورکورانه عوض نکنیم. هیچکس بیگناه نیست و همه انسانها از جلال خدا قاصرند. حتی یکی نی!!
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      10 8
      لازم نیست برای پرتاب سنگ اول کسی بیگناه باشد. فقط کافی است نماز و روزه قضا و یا مثلا خمس و زکات بر دینش نباشد. و باید حکم را اجرا کند.
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      13 9
      و گویا شما عاقلتر از خدا هستید. همان خدایی که همین انسان قاصر را آفرید دستور داد که به زنا کار رافت نداشته باشید و حکم شلاق را اجرا کنید. سوره نور آیه 2. سنگسار برای زن شوهر داری است که زنا کند. ضمنا برای اجرای حد فقط کافیست شخص حد زننده نماز و روزه قضا و یا سای حقوق شرعی قضا بر گردن نداشته باشند نه اینکه معصوم باشد. قنبر غلام امام علی علیه السلام هم معصوم نبود اما حکم را پیاده می کرد.
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      1 2
      شماها چرا مطالعه نمی کنین زمان پیامبر و امام علی زنان و مردان میومدن اعتراف به زنا میکردن بلااستثنا پیامبر و امام غیرمستقیم منصرفشون میکردن از اعتراف، به صرف حاملگی که نمیشه کسی رو سنگسار کردن چهار نفر انسان عادل باید عین عمل رو با جزئیات شاهد باشن که این تقرییا غیر ممکنه یا اینکه خود طرف چهار بار اعتراف کنه در این صورت ولی مجبوره حکم بده همه اینا برای اینه که قبح عمل از بین نره
    • به ۰۲:۰۳ - IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      3 0
      دشمن خدا! آن برای زمانی بود که دلیلی برای اثبات گناه نبود و شاهدی نبود و خودش هم چهاربار شهادت نمی داد. حالا چخ ربطی دارد به تعطیل کردن حکم؟ شرایطش که پیدا شد و اثبات شد فورا باید اجرا شود. ضمنا حکم زن مجردی که زنا کند سنگسار نیست. فقط شلاق است.
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    9 1
    در خرائج راوندي است كه نه يا ده برادر در قبيله‌اي عرب زندگي مي‌كردند و تنها يك خواهر داشتند كه بسيار به او علاقه مند بودند، آنان به خواهر گفتند: هر چه خداوند به ما روزي مي‌دهد نزد تو مي‌سپاريم و تو ازدواج نكن؛ زيرا به غيرت ما نمي‌گنجد كه تو ازدواج نمايي، خواهر با آنان موافقت كرد و به خدمتگزاري آنان پرداخت. برادران نيز خواهر را گرامي مي‌داشتند، تا اين كه روزي خواهر پس از پاكي از عادات ماهيانه براي غسل نمودن بر سر چشمه آبي رفت و در ميان آب نشست، اتفاقا زالويي در جوف او داخل شد و پس از مدتي زالو بزرگ شده و شكم زن بالا آمد، برادران پنداشتند كه خواهر آبستن شده و به آنان خيانت كرده است، تصميم گرفتند او را بكشند، ولي بعضي از آنان ممانعت كرده، گفتند: او را نزد علي بن ابيطالب مي‌بريم، خواهر را نزد علي عليه‌السلام برده و ماجرا را شرح دادند. اميرالمومنين: طشتي پر از لجن برايم بياوريد! و به زن دستور داد ميان طشت بنشيند و در آن حال زالو از جوف زن بيرون آمد و در ميان طشت قرار گرفت. برادران چون اين تدبير و علاج حيرت آور بديدند، گفتند: يا علي! تو پروردگار ما هستي و تو غيب مي‌داني! اميرالمومنين عليه‌السلام آنان را از اين گفتار، منع نموده و به آنها فرمود: رسول خدا صلي الله عليه و آله از طرف خداوند به من خبر داده كه اين قضيه در اين ماه و در اين روز و در اين ساعت، واقع خواهد شد. بحار، ج 40، ص 242.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    7 1
    فکر مردان بیمار را چه درمانی است؟! خوب اندیشه کنید
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      2 3
      آخه نیست که فکر زنان درسته با اون پوشش زننده و عشوه گرایانه بعدش میگن ما دلمون پاکه آخه اگه دلت پاکه چرا با عشوه و بدحجابی و بی حجابی باعث فروپاشی خانواده ها میشوی؟ دقت کنید خانواده ها
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    12 0
    جهل و نادانی بزرگترین بلای انسان است .
  • معلم IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    5 9
    مسایل جنسی بسیار تحریک کننده هستند،آیا کسی هست که هوس گناه با زیبارویی به کله اش نزده باشد؟!!! وای بسا دراولین فرصت دلش رابه دریانزده و بوسه ای و.... خلاصه ازماگفتن بود .....شهوت از غرایز بشریست،چنانچه الله در قرآن کریم به زلیخا بدنگفت.....
    • جواد IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      0 0
      بخدا قسم میخورم با وجود سن ۴۶ ساله ای که دارم هرگز اسیر غرایز جنسی نشدم و به هیچ زن بقول شما زیبا رویی نظر نداشته و انشاالله ندارم
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 1
    باعث مرگ شهین بدجنس شدیادرحال شدنست
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    4 10
    واقعا متاسفم ازینکه در کشوری با این عقاید پوچ و بی معنا زندگی میکنم
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      0 5
      همه جا از این عقاید پوچ وجود دارد حتی مهد شما ها یعنی آمریکا .افراطی ها مذهبی و بی سواد ها بی منطق همه کشورها وجود دارد نفهم خان.
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    4 2
    ما هم از هموطن بودن با امثال شما ناراحتیم چرا که عمل قبیح یک عده جاهل را به تمام ملت و کشور تعمیم میدی ان شاءالله هر چه زودتر بری به همون جا که دلت می خواد و بیشتر از این اکسیژن اینجا رو هدر ندی
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 1
    اینا همش بخاطر افراطی گری های تندرو هستش، واقعا چه فرقی با داعش دارن اینطور ادمها ، به گند کشیدین مملکتو..
  • امیر IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 1
    جهود شناس عرب زاده چطور نان گندم این خاک و می خوری و به مردم خودت دروغ می بندی امثال تو نه مسلمانن نه انسان خود قران می گوید در زمان وحی به تعداد انگشت یک دست با سواد در عربستان نبود و مردم عرب بعد از فوت پیامبر و علی دوباره به جاهلیت خودشان برگشتند فرزندان اهل بیت شهید کردند حیف هوای ایران که توش نفس می کشی
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 0
    مادر خدا بیامرزم از اطراف دهاتمون کسیرا تعریف میکرد که درقدیم پدری دختر خودشو باهمین سوئ تفاهم میکشه ولی بعدا خلاف اون تصور غلط ثابت میشه. بعداز شکافتن شکم دختر که به اصطلاح خودشون میخاستند جنینو بکشند.دختر بیچاره هرچه قسم خورده که ای پدر جان من پاکم وتصور شما غلطه اماافسوس.......
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      5 0
      این از بیشعوری و بی سوادی مردم است و باقیمانده از رفتارهای گبرهای گیش از اسلام. تازه و وقیحانه آن را به پای اسلام می گذارند در حالی که حتی جنین حرامزاده هم در اسلام جانش محترم است و احدی حق کشتنش را ندارد.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 0
    انسان موجودی ابتدایی و بدوی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس