کد خبر 1344344
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
سوریه نمایه

سازمان ملل متحد اعلام کرد که ۱۴.۶ میلیون نفر در سوریه در سال جاری به کمک های بشردوستانه نیاز دارند که این رقم در سال گذشته ۱۳.۴ میلیون نفر بود.

به گزارش مشرق، گزارش منتشر شده توسط دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد حاکی از آن است که ۷۶ درصد خانواده‌ها در سوریه قادر به تامین نیازهای اولیه خود نیستند که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:

شهادت ۳ سرباز سوری در حمله اسرائیل به اطراف دمشق

به نوشته «روسیا الیوم»، بر اساس این گزارش، آوارگان داخل سوریه ۳۷ درصد از افرادی را تشکیل می دهند که به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه  سازمان ملل توضیح داد که افرادی که تا قبل از ژانویه ۲۰۲۱ هم آواره نشدند یا به مناطق خود بازگشته‌اند نیز به طور فزاینده‌ای قادر به تامین نیازهای اولیه خود نیستند و این نشانه‌ای از گسترش بحران در سوریه است.

«مارک کاتس» معاون هماهنگ کننده کمک‌های بشری سازمان ملل در توییتی گفت: مصائب در سوریه در بالاترین سطح خود از زمان آغاز بحران است.

وی افزود: کمک‌های سازمان ملل متحد و شرکای آن هر ماه به ۷ میلیون نفر می‌رسند، اما حمایت بیشتری مورد نیاز است.

علی‌رغم بازگشت بسیاری از کشورهای به روابط دیپلمات طبیعی با دولت سوریه بعد از یک دهه جنگ در این کشور، آمریکا هنوز بر مواضع خصمانه خود تاکید دارد و ضمن در اشغال نگاه داشتن مناطقی از شرف سوریه اختیار با اعمال تحریم‌های غیرقانونی معیشت مردم سوریه را هم دشوار کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس