کد خبر 1344307
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
آیا ناتو وارد درگیری نظامی با روسیه می‌شود؟

ناتو از همان ابتدا به این بهانه که اوکراین عضو این پیمان نیست، گفته بود که در درگیری کی یف-مسکو مداخله نمی کند و حضورش به قلمرو اعضای این پیمان محدود می شود.

به گزارش مشرق،‌ اوکراین عضو ناتو و اتحادیه اروپا نیست. بنابراین این دو نهاد از همان ابتدا، به رغم دمیدن در آتش تنش‌های مسکو-کی یف، با صراحت اعلام کردند که در صورت وقوع درگیری، هیچ نیروی نظامی را به اوکراین اعزام نخواهند کرد.

ببینید:

فیلم/ تصرف نیروگاه اتمی چرنوبیل توسط روسیه

تا پیش از آغاز عملیات ویژه روسیه، اتحادیه اروپا با اعزام مستشار نظامی به اوکراین موافقت کرده بود که البته مجالی برای عمل به این وعده پیدا نکرد.

بیشتر بخوانید:

در مراحل ابتدایی حمله روسیه به اوکراین قرار داریم

انگلیس هم طی هفته‌های گذشته، به همراه محموله تانک‌های ارسالی به کی یف، تعدادی مستشار نظامی را برای آموزش استفاده از آنها به اوکراین فرستاد اما به دفعات تاکید کرد که نظامیانش در آنجا ماندگار نیستند.

بیشتر بخوانید:

کی‌یف ممکن است ظرف چند روز سقوط کند

آمریکا هم در رأس ناتو و به عنوان اصلی ترین تأمین کننده مالی این پیمان نظامی، موضع مشابهی درباره اعزام نیروی نظامی به اوکراین دارد.

ببینید:

فیلم/ تسخیر فرودگاه در نزدیکی کی‌یف توسط روسیه

تا این لحظه، بلوک غرب فقط وعده داده که تسلیحات دفاعی در اختیار اوکراین قرار می‌دهد. به این ترتیب، غرب بدون پرداخت کمترین هزینه انسانی یا مالی، اوکراین را به آتش جنگ انداخت و این رفتاری نیست که از چشم روسیه پنهان مانده باشد تا آنجا که ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه این کشور در واکنش به ادعای انگلیس در خصوص کمک به اوکراین در دفاع از خود، به کنایه گفت: شما قبلاً کمک کرده اید، اکنون استراحت کنید!

بیشتر بخوانید:

تاثیر حمله روسیه به اوکراین بر قیمت بنزین در آمریکا+فیلم

فعلاً ناتو در ادامه نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی روسیه که دلیل اصلی بروز این بحران است، از تصمیم برای تقویت هرچه بیشتر بال شرقی خود خبر می‌دهد- اقدامی که روسیه را در یکسره کردن تکلیف دولت غربگرای اوکراین، بیش از پیش مصمم می‌کند.

علاوه بر این، روسیه یک قدرت هسته‌ای است و درگیری نظامی بلوک غرب با آن، شعله جنگ را فراتر از اوکراین می‌برد حال آنکه به نظر نمی‌آید واشنگتن و شرکایش دامنه حماقت شأن را تا انتخاب این گزینه امتداد دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    این بازی کثیف امریکاست برای اقتصادی کردن فروش گازش به اروپا در نبود روسیه مثل بازی تحریم ایران برای فروش نفتش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس