کد خبر 1344284
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵

ذرت که با نام ( Zea mays ) نیز شناخته می شود، یکی از محبوب ترین دانه های غلات در جهان است. این دانه گیاهی از خانواده علف‌ها است که بومی آمریکای مرکزی است اما در انواع بی‌شماری در سراسر جهان رشد می‌کند. پاپ کورن و ذرت شیرین انواع محبوبی هستند، اما محصولات ذرت تصفیه شده نیز به طور گسترده مصرف می شوند، اغلب به عنوان مواد تشکیل دهنده در غذاهای فرآوری شده. ذرت سبوس دار مانند هر غلات سالم است، زیرا سرشار از فیبر و بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. اما در این مقاله میخواهیم در رابطه با خوراک دام حرف بزنیم.

انواع ذرت

طبقه بندی های تجاری، عمدتا بر اساس بافت هسته، شامل ذرت چخماق، ذرت چخماق، ذرت آرد ، ذرت شیرین و ذرت بوداده . ذرت دندانه دار، که عمدتاً به عنوان خوراک دام و برای تولید مواد غذایی رشد می کند، با فرورفتگی در تاج هسته مشخص می شود که به دلیل خشک شدن نابرابر نشاسته سخت و نرم تشکیل دهنده هسته است. ذرت چخماق ، حاوی کمی نشاسته نرم است، هیچ فرورفتگی ندارد. از آن برای تزئین استفاده می شود و در قاره آمریکا به عنوان هومینی خورده می شود .ذرت آردی که عمدتاً از نشاسته نرم تشکیل شده است، دارای دانه های نرم و آرد آلودی است که به راحتی آسیاب می شود و منبع مهمی از آرد ذرت است. ذرت شیرین که معمولا به صورت تازه، منجمد یا کنسرو شده به عنوان سبزی فروخته می شود ، دارای دانه های نیمه شفاف چروکیده است. قند گیاهی مانند انواع دیگر به نشاسته تبدیل نمی شود. پاپ کورن ، یک نوع محبوب از ذرت سنگ چخماق است که با دانه‌های سخت کوچک مشخص می‌شود، فاقد نشاسته نرم است و حرارت دادن باعث می‌شود رطوبت سلول‌ها منبسط شود و هسته‌ها منفجر شوند. بهبود در ذرت از هیبریداسیون، بر اساس تلاقی سویه های همخون برتر حاصل شده است.

https://file.tesmino.ir/images/2022/02/image_1645522414.jpg

موارد استفاده

ذرت یکی از محصولات زراعی و غالب در جهان است. به طور گسترده ای به عنوان غذا برای انسان و دام ، به عنوان سوخت زیستی و به عنوان یک ماده خام در صنعت کشت می شود.

  • غذا و تغذیه

ذرت سومین منبع غذایی گیاهی در جهان است. با وجود اهمیت آن به عنوان یک غذای اصلی در بسیاری از نقاط جهان، ذرت از نظر ارزش غذایی نسبت به سایر غلات پایین‌تر است. پروتئین آن بی کیفیت است و کمبود نیاسین دارد. رژیم های غذایی که ذرت در آن غالب است اغلب منجر به پلاگرا (بیماری کمبود نیاسین) می شود. اما ذرت سرشار از فیبر غذایی و سرشار از آنتی اکسیدان است. از این رو ذرت میتواند خوراکی بسیار مناسب برای دام به شمار آیدو البته که تنها خوراک دام نیست. اما باید در رژیم غذایی دام از آن بهره گرفت.

انرژی (کالری)

86 کیلوکالری

کربوهیدرات

18.70 گرم

پروتئین

3.27 گرم

چربی

1.35 گرم

آب

76.05 گرم

فیبر

2.00 گرم

قند

6.26 گرم

کلسترول

0.00 میلی گرم

ویتامین A

9.00 میکروگرم

ویتامین D

0.00 میکروگرم

ویتامین E

0.07 میلی گرم

ویتامین K

0.30 میکروگرم

ویتامین C

6.80 میلی گرم

تیامین (B1)

0.16 میلی گرم

ریبوفلاوین (B2)

0.06 میلی گرم

نیاسین (B3)

1.77 میلی گرم

کولین (B4)

23.00میلی گرم

پانتوتنیک اسید (B5)

0.72 میلی گرم

ویتامین B6

0.09 میلی گرم

فولات (B9)

42.00میکروگرم

ویتامین B12

0.00 میلی گرم

کلسیم

2.00 میلی گرم

آهن

0.52 میلی گرم

منیزیم

37.00 میلی گرم

فسفر

89.00 میلی گرم

پتاسیم

270.00 میلی گرم

سدیم

15.00 میلی گرم

روی

0.46 میلی گرم

مس

0.05 میلی گرم

منگنز

0.16 میلی گرم

سلنیم

0.60 میکروگرم

مزایای استفاده از ذرت در خوراک دام

خوراک دام فرآوری شده تقریباً همیشه ذرت را به عنوان یکی از اجزای اصلی آن دارد. سهم انرژی درگیر، و همچنین سطح محتوای آن (60-80٪) و تنوع کم ترکیب شیمیایی آن، آن را به یکی از مواد ترجیحی برای تولید کنندگان غذای حیوانی تبدیل می کند. در گروه شرکت خدماتی کیمیا زرین ما با ذرت سنگ چخماق کار می کنیم و بهترین دانه های این گونه را انتخاب می کنیم که محتوای چربی و پروتئین بالاتری را برای ما تضمین می کند. علاوه بر این، ذرت منبع عالی ویتامین A و زانتوفیل است. تمام ذرت هایی که در گروه شرکت خدماتی کیمیا زرین برای خوراک انسان و دام کار می کنیم، دارای گواهینامه غیر GMO میباشد. سطح بالای کنترل بر منشأ ذرتی که ما در گروه شرکت خدماتی کیمیا زرین تهیه می کنیم به ما امکان می دهد تا قابلیت ردیابی آن را از کاشت تا حمل و نقل، آسیاب و بسته بندی بررسی کنیم. به طور کلی بخشی از پوشش ذرت است که برای خوراک دام استفاده می شود و این قسمت ها هستند که مملو از مواد مغذی و فیبر محلول و نامحلول هستند. این فیبرها به کاهش سطح کلسترول و همچنین بهبود سلامت گوارش حیوانات کمک می کند. هنگامی که این ذرت فرموله می شود و با سایر مواد غذایی و مکمل ها مخلوط می شود، مزایای استفاده از ذرت در خوراک دام چند برابر می شود و نتایجی مانند افزایش تولید تخم مرغ در طیور به همراه دارد. برای سایر حیوانات، کیفیت گوشت را بهبود می بخشد و به تولید شیر برای گاو و گوسفند کمک می کند.

https://file.tesmino.ir/images/2022/02/image_1645522430.jpg

خوراک دام را از کجا تهیه نماییم.

حال که در رابطه با مزایای بهره گیری از ذرت دانستید، بهتر است راه خرید ذرت را بررسی نماییم. شرکت خدماتی بازرگانی کیمیا زرین جهان پوشش (سهامی خاص ) با وجود جمعی از فعالین حوزه تجارت و بازرگانی با هدف واردات کالاهای اساسی از جمله خوراک دام و طیور، دانه های روغنی، کنجاله، غلات، تره بار، صیفی جات و صادرات کالاهای   ایرانی و بر پایه تحقیقات علمی و بنیادی در بازارهای تجاری و رقابتی پا به عرصه تجارت جهانی گذاشته و هم اکنون به عنوان یکی از شرکت های موثر در زمینه تامین کالا در حوزه غلات و صادرات کالاها با منشا ایرانی میباشد و در حال حاضر در کشورهای روسیه ، قزاقستان و اکراین تیم ترخیص کالا در مبادی ورودی ایران از جمله بنادر شمالی و جنوبی کشور را دارا می باشد

.باید توجه داشت که این شرکت در راستای رسیدن به اهداف بزرگتر خود جهت صادرات مستقیم به کشورهای حوزه اروپا و آسیای شرقی و خاورمیانه می باشد لذا به یاری خداوند متعال در آینده ای نچندان دور به این اهداف بلندمرتبه نیز دست یابیم . اولویت ما همواره ارائه خدماتی با کمیت و کفیت بالا در زمینه تجارت جهانی و خدمات بازرگانی می باشد . از دیگرفعالیت های شرکت همکاری مستقیم و بی واسطه با شرکت های معتبر حمل و نقل دریایی ، ریلی، هوایی و زمینی جهت حمل کالاهای وارداتی و صادراتی به حوزه اروپا و آسیا و اقیانوسیه و سایر کشورهای هدف وارداتی و صادراتی ایران می باشد با این وجود و همکاری شما عزیزان توانسته گامی موثر در این زمینه بردارد و خدمات قابل توجهی را به دیگر شرکت های بازرگانی و سایر همکاران خود ارائه نماید.

نتیجه گیری

 اگر به افزایش بازده، شیر، گوشت، و تخم مرغ های دام و طیور خود می اندیشید استفاده از ذرت در رژیم غذایی اقدامیست مناسب. شما میتوانید با تهیه ذرت از شرکت بازرگانی کیمیا زرین به مزرعه خود رنگ و بویی تازه ببخشید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس