نظری: مشکلی برای سرمایه گذاری در افغانستان وجود ندارد/ زنان می‌توانند تجارت کنند

معاون وزیر اقتصاد حکومت طالبان با ارائه طرح‌های جدید این وزارتخانه اعلام کرد که همه تاجران می‌توانند با اطمینان خاطر در افغانستان سرمایه گذاری کنند و زنان نیز با حفظ ارزشهای اسلامی مشکلی برای تجارت ندارند.

به گزارش مشرق، «عبداللطیف نظری» معاون وزیر اقتصاد حکومت طالبان اعلام کرد که بر اساس طرح‌های جدید وزارت اقتصاد تمام تاجران داخلی و خارجی می‌توانند در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اطمینان تاکید کرد که هیچ مشکلی برای سرمایه گذاری در افغانستان وجود ندارد و تاجران در امنیت کامل و بدون نگرانی می‌توانند در این کشور سرمایه‌گذاری کنند.

ببینید:

عکس/ جلسه فوری رییس جمهور اوکراین

نظری همچنین اظهارداشت که تاجران زن نیز می‌توانند با رعایت ارزش‌های اسلامی به کار بازرگانی و سرمایه گذاری در افغانستان بپردازند.

وی تصریح کرد در  طرح جدید با تشویق صادرکنندگان جلوی تجارت غیرقانونی و واردات کالاهای بی کیفیت گرفته می شود.

طالبان تلاش می کند با جذب سرمایه گذاری خارجی در زمینه معدن و کشاورزی ،مشکلات و تنگناهای اقتصادی کشور را رفع کند.

پیش از این «عبدالله الدرداری» نماینده برنامه توسعه سازمان ملل در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی با اعلام این که میلیون‌ها نفر از مردم افغانستان با گرسنگی مواجه هستند هشدار داده بود، این کشور ممکن است بدترین بحران انسانی را که «تا کنون دیده‌ایم» تجربه کند.

وی گفته بود که اقتصاد ۲۰ میلیارد دلاری (افغانستان) ممکن است تا ۴ میلیارد دلار و حتی بیشتر کوچک شود و ۹۷ درصد از جمعیت ۳۸ میلیونی در خطر فقر هستند.

این در حالی است که آمریکا نیز بیش از نیمی از دارایی های افغانستان را مصادره کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس