دو کشتی روسیه در دریای آزوف هدف حمله موشکی نیروهای اوکراینی قرار گرفتند

خبرگزاری ریانووستی از حمله موشکی نیروهای اوکراینی به دو کشتی باری روسیه در دریای آزوف خبر داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری ریانووستی روز پنجشنبه به نقل از اداره مرزبانی منطقه کراسنادار (در جنوب روسیه) اعلام کرد که دو کشتی باری در دریای آزوف، هدف حمله موشکی نیروهای اوکراینی قرار گرفته و بشدت آسیب دیدند.

جزییات بیشتر این حوادث اعلام نشده است.

این حوادث در حالی رخ می دهد که سازمان دولتی کشتیرانی دریایی و رودخانه ای روسیه (روس مور رچ فلوت) بامداد امروز اعلام کرد که کشتیرانی در دریای آزوف را متوقف می کند.

در بیانیه دفتر مطبوعاتی سازمان کشتیرانی دریایی و رودخانه ای روسیه در این رابطه گفته شده است: مطابق هشدارهای دریافت شده از وزارت دفاع روسیه، از ساعت ۴ بامداد روز ۲۴ ماه فوریه (امروز) کشتیرانی در دریای آزوف تا زمان صدور دستور ویژه متوقف می شود.

گزارش دیگری از اوکراین حاکی است این کشور فعالیت بسیاری از بنادر این کشور را متوقف کرد.  

دریای آزوف بخش شمالی دریای سیاه است که از راه تنگه کرچ به آن می‌پیوندد. کرانه شمالی آن در اوکراین، خاوری روسیه، و باختری شبه جزیره کریمه است.

رییس جمهوری روسیه که بتازگی جمهوری های خودخوانده و خلق «دونتسک» و «لوگانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخته بود، بامداد امروز فرمان «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین را صادر کرد.

پوتین بامداد امروز در یک سخنرانی در شبکه تلویزیونی سراسری روسیه۲۴، از اقدام نظامی روسیه در مراکز نظامی اوکراین و نیز در منطقه مناقشه دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.  

وی دولت اوکراین را مسئول هرگونه خون‌ریزی احتمالی خواند و گفت که مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    6 0
    جنگ جنگ تا پیروزی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس