کد خبر 1343924
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
اوضاع نابسامان چند تیم لیگ برتری و احتمال تغییر سرمربی/ نیمکت های لغزان در آستانه ۱۰ هفته پایانی

تغییر در نیمکت چند تیم لیگ برتری با توجه به نتایج کسب شده قریب الوقوع است.

به گزارش مشرق، لیگ برتر فوتبال ایران تقریباً دو سوم مسیر خود را پشت سر گذاشته و روز گذشته دیدارهای هفته نوزدهم هم برگزار شد و نتایج مختلفی در آن شکل گرفت. در این میان با توجه به اینکه به هفته‌های پایانی رقابت‌ها نزدیک می‌شویم، برخی از تیم‌ها از اهدافی که از ابتدای فصل برای خود ترسیم کرده بودند دور شده و همین موضوع احتمالاتی در تغییر نیمکت سرمربیگری آنها شکل داده است. در این متن به بررسی وضعیت چند نیمکت لغزان لیگ برتر می‌پردازیم:

محرم نویدکیا - سپاهان

نویدکیا فصل قبل که هدایت سپاهان را بر عهده گرفت خودش عنوان کرد که پیش از برکناری اگر ببیند نمی‌تواند به این تیم کمک کند خودش استعفا می‌دهد و جدا می‌شود و همین اتفاق هم افتاد. سرمربی سپاهان روز گذشته و بعد از تساوی بدون گل مقابل ذوب آهن از سمت خودش برای دومین بار کناره گیری کرد و منتظر اعلام نظر مسئولان باشگاه در این مورد است. با توجه به اینکه نویدکیا اعلام کرده امیدوار است باشگاه با درخواستش موافقت کند اینطور به نظر می‌رسد که در صورت مخالفت محمدرضا ساکت وی در این سمت ماندنی خواهد شد و خیلی اصرار به جدایی ندارد. با توجه به شنیده‌ها و اینکه در این مقطع جایگزین مناسبی برای او نمی‌شود پیدا کرد احتمالاً مسئولان سپاهان با این استعفا مخالفت کنند ولی اعتراض شدید هواداران به نتایج کسب شده و از دست رفتن شانس قهرمانی تا یک جایی با مقاومت مدیران باشگاه همراه خواهد بود و در صورت تداوم این روند نتیجه گیری در هفته‌های آتی جدایی نویدکیا اتفاق متحتملی خواهد بود و بعید نیست اسطوره سپاهان عمرش روی نیمکت این تیم به دو فصل هم نرسد.

مهدی تارتار - ذوب آهن

ذوب آهن از لحاظ  فنی در بازی‌های انجام شده عملکرد خوبی از خودش به نمایش می‌گذارد ولی از لحاظ نتیجه گیری نتوانسته انتظارات را برآورده کند و در این میان انتقاداتی از مهدی تارتار به این دلیل شکل گرفته و شایعاتی در خصوص قطع همکاری و جدایی وی مطرح کرده است. اگرچه مدیران ذوب آهن قاطعانه از تارتار در چند مقطع حمایت کردند و به نظر هم نمی‌رسد او در خطر کنار رفتن از نیمکت ذوب آهن باشد ولی نتایج این تیم و جایگاه گاندوها در جدول اوضاع جالبی را نشان نمی‌دهد و اگر این نتایج ادامه پیدا کند چه بسا خود تارتار تصمیم به جدایی از جمع سبزپوشان اصفهانی بگیرد. به هر حال تغییرات روی نیمکت ذوب آهن قریب الوقوع نیست ولی نباید هم احتمال آن را صفر در نظر گرفت.

زونیمیر سولدو - تراکتور

سرمربی کروات تراکتور نتوانسته به هیچ وجه انتظارات را برآورده کند. او ابتدای فصل جانشین فیروز کریمی شد و نتایج ضعیفش هفته به هفته ادامه پیدا کرد و چند جلسه با مدیران باشگاه در این میان برگزار کرد و اولتیماتوم هم به او داده شد. سولدو در نیم فصل نخست و در صحبت با مدیران باشگاه در مورد نتایج ضعیف گفته بود این تیم بد بسته شده و بدنسازی پیش فصل مناسبی نداشته و فرصت خواست تا در تعطیلات زمستانی تیمش را درست کند و به همین منظور به جای هفته پانزدهم که قرار بود برکنار شود تا هفته بیستم فرصت گرفت ولی فعلاً نتایج تیم خوب نیست و چه بسا هفته بعد و بازی حساس و مهم با سپاهان آخرین حضور سولدو روی نیمکت تراکتور باشد. در هفته های اخیر هم صحبت از جانشینی یک گزینه داخلی مطرح بود که باید دید چقدر واقعیت دارد.

محمود فکری - نفت مسجد سلیمان

نفتی‌ها که اوضاع جالبی ندارند در حال حاضر بعد از پدیده مشهد دومین تیم در منطقه سقوط به لیگ یک هستند و اوضاع این تیم اصلاً جالب نیست و نتایج هفته‌های اخیر هم گواه این مدعاست. محمود فکری نتوانسته از نفت تیمی که انتظار می‌رود را بسازد و با توجه به اوضاع خطرناک این تیم در جدول بعید به نظر می‌رسد با تداوم این روند او روی نیمکت مسجد سلیمانی‌ها فصل را به پایان برساند. نفت روز گذشته هم مقابل فولاد تن به شکست دو بر صفر داد تا مشخص شود اوضاع تیم قرار نیست به این راحتی ها درست شود و باید دید مسئولان باشگاه تا چه اندازه در قبال تغییرات صبر پیشه می‌کنند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس