کد خبر 1343850
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰
تصویر حیرت‌انگیز هابل از برخورد کهکشان‌ها در فضا

تازه‌ترین تصویر حیرت‌انگیز منتشر شده از تلسکوپ فضایی هابل، یک جفت کهکشان را نشان می‌دهد که ARP ۱۴۳ نام دارد و یک منطقه و ناحیه مثلثی شکل غیرعادی از تشکیل ستاره‌های فعال را نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین تصویر حیرت‌انگیز منتشر شده از تلسکوپ فضایی هابل، یک جفت کهکشان را نشان می‌دهد که ARP ۱۴۳ نام دارد و یک منطقه و ناحیه مثلثی شکل غیرعادی از تشکیل ستاره‌های فعال را نشان می‌دهد.

NGC ۲۴۴۵ (کهکشان مارپیچی انحرافی و درخشان) و NGC ۲۴۴۴ (کهکشان پراکنده‌تر در سمت چپ) یک برخورد رو به رو داشتند و احتمالاً از یکدیگر عبور کرده‌اند و باعث ایجاد منطقه‌ای با تولد ستارگان جدید شده‌اند.

"جولیان دالکانتون" اخترشناس معروف از موسسه فلاتیرون و دانشگاه واشنگتن در سیاتل گفته‌ است که حلقه‌های تشکیل ستارگان، غیرمعمول نیستند اما این شکل مثلث بسیار "عجیب" است. دالکانتون در بخشی از بیانیه‌ خود گفت: بخشی از دلیل این شکل این است که این کهکشان‌ها هنوز خیلی به هم نزدیک هستند و NGC ۲۴۴۴ همچنان از نظر گرانشی به کهکشان دیگر چسبیده است. NGC ۲۴۴۴ همچنین ممکن است یک هاله گاز نامرئی و داغ داشته باشد که می‌تواند به بیرون کشیدن گاز NGC ۲۴۴۵ از هسته خود کمک کند بنابراین، آنها هنوز کاملاً از یکدیگر آزاد نشده‌اند.

تلسکوپ فضایی هابل،

دو کهکشان Arp ۱۴۳ در حال دور شدن از یکدیگر هستند و ستاره‌های جدیدتر نیز (حدود ۱ میلیون تا ۲ میلیون سال سن) در نزدیکی مرکز NGC ۲۴۴۵ در حال شکل‌گیری هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    الله اکبر به این همه عظمت. چجوری یه مشت نادان وجود خداوند را انکار می کنند.
  • FR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 2
    در سوره مبارکه مرگ بر آمریکا این چیزا نیومده بود اینا ساخته شیطان بزرگه ؟ استکبار جهانی ؟
  • مصطفی IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 1
    شوخی بسه دیگه دوتا نقاشی بهم چسبیده میگید تصاویر فضا هیچ تصویر واقعی تا حالا از فضا منتشر نشده یکسری تصاویر رنگ آمیزی شده توسط ناسا برای فرار از گندهای آمریکا است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس