سامانه خزانه‌داری و نظارت مالی راه‌اندازی شد

خزانه‌دار کل کشور تاکید کرد: با هدف تسهیل و تسریع در رفع نیازمندی‌های اطلاعاتی و ارتباطی بخش عمومی کشور، سامانه خزانه‌داری و نظارت مالی (سخن) راه‌اندازی شد.

به گزارش مشرق، اکرمی، خزانه‌دار کل کشور با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر و با توجه به گستردگی و حجم اطلاعات حوزه‌های تخصصی نظام مدیریت مالی بخش عمومی از جمله مدیریت نقدینگی و مولدسازی و مدیریت اموال و دارایی‌های دولت، مدیریت بدهی‌ها، نظارت مالی و بودجه‌ای حسابداری بخش عمومی و گزارشگری مالی و... استفاده از ابزارهای نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات ضرورت بسیاری دارد.

وی ادامه داد: به همین منظور خزانه‌داری کل کشور با هدف تسهیل و تسریع در رفع نیازمندی‌های اطلاعاتی و ارتباطی ذینفعان به ویژه ذیحسابان و معاونان ذیحساب، کارکنان امور مالی دستگاه‌های اجرایی و تمامی دست‌اندرکاران نظام مدیریت مالی بخش عمومی اقدام به طراحی و راه‌اندازی سامانه خزانه‌داری و نظارت مالی تحت عنوان سخن کرده است که با همکاری مرکز فناوری اطلاعات امنیت فضای مجازی و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی امکان نصب و بهره‌برداری از آن برای تمامی کاربران فراهم شده است.

به گفته خزانه‌دار کل کشور، نسخه اولیه سامانه تخصصی سخن در گوشی‌های تلفن همراه با سیستم عامل اندروید قابل استفاده بوده و محتوای اطلاعاتی آن در قالب گزینه‌های (منو) اطلاعاتی و ارتباطی، طراحی و عملیاتی شده است.

اکرمی افزود: این سامانه حاوی اطلاعاتی شامل قوانین و مقررات، قانون بودجه کل کشور، بخشنامه‌های خزانه‌داری کل کشور، استعلامات، خودروهای دولتی، اوراق مالی اسلامی، نرخ‌ها/ حد نصاب‌ها/ مهلت‌های قانونی، تفاهم‌نامه‌های منعقده خزانه‌داری کل کشور، محورهای پژوهشی، حسابداری و گزارشگری مالی، اخبار و غیره همراه با قابلیت جستجو است. 

وی اضافه کرد: همچنین کانال‌های ارتباطی نیز در این سامانه طراحی شده که شامل صندوق ارتباط مستقیم با خزانه‌دار کل کشور و مدیران کل و مشاوران خزانه‌داری کل کشور برای بیان نظرات و پیشنهادات و انتقادات است. همچنین گزینه (منوی) ارسال ایده‌ها و نوآوری‌های مرتبط با نظام مدیریت مالی بخش عمومی، امکان دریافت پیام‌ها و اطلاعیه‌های صادره خزانه‌داری کل کشور توسط کاربران و غیره از دیگر امکاناتی است که روی سامانه طراحی و قرار گرفته است.

خزانه‌دار کل کشور با اشاره به اینکه استفاده و بهره‌برداری کاربران سامانه تخصصی سخن در تاریخ نوزدهم بهمن ۱۴۰۰ در مراسمی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد، اظهار داشت: خزانه‌داری کل کشور آماده دریافت نظرات و پیشنهادات کاربران برای بهبود توسعه کارکردهای نسخه اولیه سامانه سخن از طریق صندوق ارتباط مستقیم مشاوران خزانه‌داری کل کشور است. 

آدرس لینک مستقیم برای دریافت برنامه نرم‌افزاری و نصب سامانه تخصصی سخن از طریق درگاه (پورتال) خزانه‌داری کل کشور قابل دریافت و نصب است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس