رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: هنر روح زندگی است و ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر  انقلابی، ولایی، مقتدر، مردمی و مکتبی بودن، یک ارتش هنرمند نیز هست.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره سراسری سرود ارتش (نغمه‌های بهشتی ۸) ضمن گرامیداشت شهادت دو تن از خلبانان نیروی هوایی ارتش در تبریز گفت:  هنر روح زندگی است و ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر  انقلابی، ولایی، مقتدر، مردمی و مکتبی بودن، یک ارتش هنرمند نیز هست.

وی افزود: اساسا زندگی بدون هنر، زندانی بیش نیست. معمولا کسانی که از زندگی خود لذت نمی‌برند با هنر فاصله دارند. سبک زندگی هنرمندان فهیم و سلیم معمولا متفاوت با کسانی است که از هنر بی‌بهره هستند و زندگی هنرمندانه بهتر و دلپذیرتر است.  

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: ما موظف هستیم به عنوان یک سازمان فرهنگی، چراغ هنر را در ارتش روشن و روشن‌تر نگه داریم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکنیم. ما در هر جا قناعت کنیم، در توسعه و تقویت هنر در ارتش، سخاوتمندانه عمل می‌کنیم. ما در این زمینه از حمایت حداکثری هیئت رئیسه هنردوست و هنرپرور ارتش برخورداریم و هنر در ارتش جایگاه بسیار والایی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی تاکید کرد: در میان هنرهای ۷ گانه یا به عبارتی هنرهای ۸ گانه، موسیقی رتبه نخست را دارد. البته موسیقی هم شاخه‌های مختلفی دارد و در میان این شاخه‌ها، موضوع سرود جایگاه بالاتری دارد. نیاز به موسیقی همانند نیاز انسان به غذا است. همانگونه که برای ادامه حیات طبیعی نیاز به غذا داریم، برای ادامه حیات روح هم نیاز به غذای روحی داریم که از جمله غذاهای روحی، سرود و ترانه های فاخر است.

وی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه انقلابی، ولایی، مقتدر، ظفرمند، مردمی و مکتبی است، یک ارتش هنرمند نیز است. گنج‌های فوق‌العاده‌ای در ارتش در حوزه هنر وجود دارند که رسالت ما کشف و پرورش آنها است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • FR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    درود بر شما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس