پوتین: اوکراین عملیات جنگی تمام عیار در دونباس را آغاز کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشست شورای امنیت این کشور اعلام کرد که اوکراین عملیات جنگی تمام عیار علیه منطقه دونباس را آغاز کرد.

به گزارش مشرق،   پوتین روز دوشنبه در آغاز نشست شورای امنیت روسیه گفت: کی یف قبلا دو عملیات سرکوبگرانه علیه دونباس اجرا کرد، بنظر می رسد عملیات سرکوبگرانه سوم را آغاز کرد.

وی افزود: همه این سالها (از سال ۲۰۱۴ به این طرف) دولت اوکراین، ساکنان منطقه دونباس را تحقیر کرد و دائما این مناطق را بمباران کرده و تحت محاصره قرار داد.  

رئیس جمهوری روسیه افزود: افرادی هم که در مناطق نزدیک به خطوط حائل در منطقه دونباس زندگی می کنند، در این سالها مجبور به پناه گرفتن در زیرزمین ها شده و خود و بچه هایشان در این مکان ها سکونت می کنند.

پوتین در تشریح تاریخچه مناقشه منطقه دونباس پس از سال ۲۰۱۴ گفت: ساکنان این منطقه، دو جمهوری مستقل جمهوری مردمی دونتسک و جمهوری مردمی لوگانسک تشکیل می دهند.

وی افزود: از اینجا رویارویی دولت کی یف و افراد ساکن این جمهوریها آغاز شد.

پوتین گفت: روسیه از ابتدا تمام تلاش های لازم را بکار برد تا از راه های صلح جویانه و مسالمت آمیز همه اختلافات را حل کند. با این وجود دولت کی یف دو بار عملیات سرکوبگرانه اجرا کرد و امروز شاهد آغاز یک عملیات نظامی دیگر برای بار سوم هستیم.

دولت اوکراین توافقنامه مینسک را اجرا نمی کند

پوتین در ادامه گفت: در جریان روند مذاکرات، طرح صلحی بدست آمد که توافقنامه مینسک نامیده می شود. اما همه رویدادهای پس از امضای این سند نشان می دهد که دولت کنونی کی یف قصد اجرای این توافقنامه را ندارد.

وی افزود: آنها بطور علنی و در عالی ترین سطح حکومتی اعلام کردند که نمی خواهند مفاد این توافقنامه را اجرا کنند. امروز کاملا مشخص است که قصد اجرای توافقنامه مینسک را ندارند.  

 پوتین گفت: روسیه با وجود این مسائل تمام نلاش های ممکن را برای رفع مشکلات و مسائل از راههای صلح آمیز بکار می گیرد.

بررسی درخواست استقلال جمهوری های مردمی دونتسک و لوگانسک

پوتین در ادامه نشست گفت: هدف ما از برگزاری نشست امروز، شنیدن دیدگاه های همکاران و تعیین گام های بعدی در مورد درخواست سران جمهوری های مردمی دونتسک و لوگانسک برای به رسمیت شناختن استقلال این مناطق از سوی روسیه است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تامین امنیت بین المللی ازجمله قاره اروپا اظهار داشت: استفاده از اوکراین به عنوان ابزار برای رویارویی با کشور روسیه، تهدید بسیار جدی محسوب می شود.

 رئیس جمهوری روسیه گفت: به همین خاطر در ماه های اخیر و در اواخر سال گذشته، کار با شرکای اصلی ما در واشنگتن و ناتو را برای کسب توافق در مورد تدابیر امنیتی و تامین شرایط برای پیشرفت و رفاه کشور در شرایط صلح آمیز را افزایش دادیم.

 تضمینی برای پذیرفتن اعضای جدید ناتو وجود ندارد

رئیس جمهوری روسیه سپس به مخالفت کشورش با گسترش ناتو به شرق اشاره کرد و افزود: برخی کشورها مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستند. اما به رغم مخالفت این کشورها در سال ۲۰۰۸ در بخارست تفاهم نامه ای را برای فراهم آوردن امکان عضویت اوکراین و گرجستان امضا کردند.

پوتین با بیان اینکه این اقدام تحت فشار آمریکا صورت گرفت، خاطرنشان کرد: اگر یک گام تحت فشار امریکا برداشتند چه تضمینی وجود دارد که گام دوم تحت فشار این کشور برداشته شود. چنین تضمینی وجود ندارد.  

وی سپس به افراد حاضر در نشست شورای امنیت روسیه ازجمله سرگئی لاوروف وزیر خارجه و دیمیتری کوزاک معاون دفتر رئیس جمهوری پیشنهاد کرد که دیدگاه های خود را در این موارد بیان کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    27 1
    هدف روسیه از تاخیر در حمله به اوکراین ایجاد شکاف در ناتو و سپس کودتاچیان شهر کیف است
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      42 23
      دم روسیه گرم، ان شاء الله موفق باشه در هر نقشه ای راجع به اوکراین داره!!!
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      7 5
      کمونیستا وجودشو ندارن به اوکراین حمله کنن چون دیگه اونجا با کشورهایی مثل گرجستان و افغانستان طرف نیستن با ناتو طرفن
  • نقی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    13 40
    تمامی عکس هایی که از پوتین منتشر می شود، گویای این است که مبتلا به مریضی روحی شده و قدرت کنترل و تصمیم گیری چند سال قبلی را ندارد. بنظر می رسد باید بزودی شاهد دوران بازنشستگی ایشان باشیم.
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      5 5
      تمام کامنتهای غربگدایان نشان دهندهٔ سوزش شدید آنها از تصمیم گیری عاقلانه و قاطع جناب پوتین در این زمینه و شباهت تفکر آنها به ارباب آلزایمریشون یعنی بایدن میباشد!!!
    • امیر UA ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      11 8
      روسیه متجاوز و اشغالگر بخشی از ایران و سوئد و ژاپن و سایر کشورهاست کل جمعیت این کشور 145 میلیون و بیش از 17میلیدن کیلومتر مربع به اندازه دوقاره اشغال کرده و و آبروی ایران هم برده چون ننگین ترین قراردادها با ایران بسته الان هم نظام ایران مستعمره این پوتین دزد سگباز است که هیچ کس او را نمی خواهد حتی زن هم از و طلاق و سرباز و خانم باز است اکثر مزدم روس هم سگباز و غرق خور و حتی پول خرید کفش ندارن چون مافیای پوتین کفش را با قیمت ده برابر به آنها می فروشد من آنجا هستم و می دانم که از 60 میلیون جمعیت فعال حدود 1 میلیون ارتشی دارد و با سلاح هسته ای ترس اکراین می دهد این کشور در یک جنگ برابر قادر به دفاع از خاک خود هم نیست اگر ایران و اکراین اوکراین و ژاپن و گرجستان متحد شود خاک خود را می توانند از این خرس احمق پس بگیرند
    • GB ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      3 3
      چقدر عمیق و جسورانه هست دیدت
    • مصطفی IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      4 2
      بایدن و ملکه عجوزه که زپرتشون درومده اول اونا باید بازنشست بشن
    • ایرانی GB ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      4 5
      پوتین صد میلیون آدم مثل ترو میبره لب دریا و تشنه بر میگردونه ... بقول اون مثل قدیمی که میگفت : از آن مترس که های و هوی دارد از آن بترس که سر بزیر دارد ! حالا واسه تو خیلی زوده که پوتین رو مورد روانشناسی خودت قرار بدی , تو اگه تونستی نصف پیشرفت های زندگی پوتین رو در زندگی خودت داشته باشی بعد بیا اینجا و راجع به سیاسیون نظر بده , روانشناسی پوتین هم پیشکشت !
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    7 3
    کشورهای مستکبری چون امریکا و روسیه هر زمانی ضربه بخورند باید خداروشکر کرد امریکا 20 سال خاور میانه رو اتش زد خودش هم دست از پا درازتر هیچی بدست نیاورد حالا نوبت روسیه هس اخ جون جنگ
  • عزیزشاهی IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 5
    آره فک کرده اکراین ایران که بترسه باج بده بهت اکراینم از خودشماست بدترازشماس آقای پوتین خان کارت تمومه ایشا...
  • مصطفی IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    2 1
    ایران هم از پوتین حمایت کند البته به شرط دادن سوخو ۳۵ ها که آخرش معلوم نیست چی شد
  • US ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 1
    برجام بدون تضمین شد عبرت عالم و آدم.
  • اشکان IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 0
    اوکراین هم دیگه خیلی پر رو شده داره تحت تاثیر غرب روسیه رو تحریک میکنه
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    7 7
    تو قرن 21 چقدر کشوری میتونه وحشی و وقیح باشه که یک کشور دیگه حمله نظامی کنه....
  • سروش IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    2 0
    مگس پرانی های آمریکا و ناتوی اروپایی عبری در مورد اوکراین بالاخره خرس را عصبانی کرد و آن سنگ بزرگی را که نباید بر می داشت برداشت و حالا توی سر کدوم شغال اروپایی آمریکایی بزنه که خدا را خوش آید مشخص نیست. خرس است تصمیم که بگیرد می شود. «به قول آقای پوتین ما تصمیم گرفتیم که این دو جمهوری مستقل شوند و شد»، حالا شما جلز و ولز کنید و خودتان را پاره کنید تمام شد و رفت.
  • علی IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    2 1
    دوستان دارند روسیه ی شوروی با روسیه ی امروزی رو اشتباع میگیرن.هزاربار گفتم.نه ایران ایرانِ ۴۰ ساله قبله نه روسیه روسیه ی ۵۰ سال پیش.اون آمریکاست که به همه جا نفوذ میکنه و اون ارومای غربیه که با حیله گری و سر کار گذاشتن یه مشت دلقک میخواد خودشونو تا مرز روسیه برسونه.اون موتین نیست که مردم رو شتنه نگه میداره بلکه سیاست اروپاست با اون تئوریکای آبنبات چوبیشون.اروپا اوکراین رو تشنه نگه داشته و هیچ سودی بهش نمیده تازه داره پولاشم میکشه و یه مشت جنگ افزار چرت میده که با یه موشک میرن هوا‌.... خیلیا میگن پوتین با ناتو طرفه.دایی ناتو تجهیزاتش ماله روسیه ی زمان شوروین.نه سامانه مدافندی صاف دارن نه موشک بالستیک مافوق صوت نه سرباز دلو جربزه دار نه تانک های شماره ۱ روسی.ناو و اینا هم پیشکش.زیردریایی هاشونم پوسیدست‌.فقط اسمش قشنگه.منم طرفدا. روسیه نیستم بلکه طرفدار حقم.مردم دونباس آزادی خواستن و جدا شدن.نه اینکه روسیه بخواد و گولشون بزنه بلکه اینا از قدیم به رگو ریشه ملتشون وابستن و خودشونو از اون رگو ریشه میدونن نه جهش یافته های اروپای غربی.از پوتینم درخواست حمایت کردن و رفت کمکشون‌.با استدلال های شما داعش هم میخواست سوریه و عراق رو یک پارچه کنه اما ایران مانعش شد.... اینم بگم برا کسیایی که میگن بعد اوکراین نوبته مائه.نه داداش.اگر روسیه بخوره بعدش نوبت مائه.... تنها بدیه روس ها خودبرتر بینیشونه که یه روزی سرشون میاره اما از نگاه دولت و روابط ببینی خطا نمیکنن توی حقوق بشر. بعدشم لازم نیست هیا هو کنی.چه روسیه بخوره چه اروما جفتشون مصلحتیه که خدا میخواد.به جای قر قر کردن یکم خدارو شکر کن به خاطر حوادث‌..
  • سهند IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    پوتین به درستی خطر نفوذ غرب در قالب ناتو رو در همسایگی خودش درک کرده و کاری رو کرده که هر وطن پرست و رئیس جمهور عاقلی اونرو انجام میداد. خدا قوت قهرمان خدا قوت ای کسی که باج به شغال نمیده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس