واکنش پکن به رویارویی هواپیمای جنگی استرالیا و ناو چینی

دولت چین ادعای استرالیا درباره رویارویی ناو و هواپیمای جنگی این دو کشور را کاملاً غلط توصیف کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه اعلام کرد، ادعای استرالیا درباره اقدام یک ناو چینی علیه هواپیمای نظامی این کشور صحت ندارد.

«اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا مدعی شده یک کشتی جنگی چینی بر روی هواپیمای تجسسی این کشور پرتوی لیزر انداخته است. او این اقدام را «کاملاً غیر قابل قبول» دانسته و توضیح پکن در این زمینه را خواستار شد.

به نوشته وبگاه شبکه «ای‌بی‌سی نیوز»، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به ادعای دولت استرالیا گفت:‌ «ناوبری کشتی چینی در آب‌های آزاد در تطابق کامل با قوانین و عرف بین‌المللی و کاملاً قانونی و مشروع بوده است».

ونبین افزود:‌ «از طرف استرالیایی می‌خواهیم به حقوق مشروع کشتی‌های چینی ذیل قوانین بین‌المللی احترام احترام گذاشته و از انتشار اطلاعات غلط بدخواهانه درخصوص چین خودداری کند».

در همین ارتباط، «سونگ ژونپین» کارشناس نظامی چینی در مصاحبه با روزنامه «گلوبال تایمز» چین گفت: «استرالیا این را به‌طور عمومی اعلام نکرد که این هواپیما چه اندازه نزدیک به کشتی چینی پرواز می‌کرد و به همین دلیل عموم مردم نمی‌توانند متوجه شوند که کشتی چینی نیاز به انجام اقدامات تدافعی داشته است».

«تان کیفِی» سخنگوی وزارت امنیت ملی چین نیز ادعاهای استرالیا را «کاملاً غلط» توصیف کرد و در بیانیه‌ای نوشت، هواپیمای جنگی «پوزیدون» استرالیا در فاصله چهار کیلومتری ناوگان چین پرواز می‌کرد.

این مقام چینی گفت، عملیات انجام شده از سوی کشتی جنگی چینی «ایمن، عادی و حرفه‌ای» بوده و منطبق بر قوانین بین‌المللی انجام گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس