دیدار لاوروف با المقداد و تاکید بر تداوم همکاری‌های مسکو-دمشق

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای سوری خود ضمن اشاره به اهداف غرب از تنش‌افروزی با مسکو، بر تداوم همکاری های راهبردی با دمشق تاکید کرد.

به گزارش مشرق، امروز «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه و هیات همراهش با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت سوریه «سانا» فیصل المقداد در این دیدار تاکید کرده که هدف اصلی دمشق این است که صلح و ثبات تمام جهان را دربر بگیرد و نقش روسیه در این خصوص، نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه در اروپا مهم است. وی همچنین در این دیدار، حمایت سوریه را از تمام تلاش‌های رئیس‌جمهور روسیه برای گذشتن از سد بحران‌ها اعلام کرد.

لاوروف در این دیدار گفت: اوضاع جهانی به سرعت در حال تغییر است؛ تغییراتی که شامل تحولات در خاورمیانه و شمال آفریقا و سوریه هم می‌شوند. متاسفانه غرب تلاش می‌کند تا فضای درگیری با روسیه ایجاد کند و این مسئله بر تلاش‌های مسکو در جهت اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل اثر می‌گذارد.

 وزیر امور خارجه سوریه در ادامه اشاره کرد: حملاتی که غرب با دروغ و فرافکنی علیه روسیه انجام می‌دهد، همان حملاتی است که در گذشته علیه سوریه انجام داد. دولت‌های غربی با در پی آنند تا با دادن سلاح به اوکراین  و ایجاد قواعد جدید برخلاف قراردادهای بین‌المللی درخصوص عدم اشاعه، کی‌یف را نسبت به انجام حملات علیه روسیه تشویق کنند؛ آن‌ها از این طریق به دنبال گسترش ائتلاف ناتو و تهدید بیشتر روسیه هستند.

لاوروف نیز اذعان داشت: «همکاری مشترک‌مان را که هدف از آن ایجاد یک راه‌حل سیاسی در سوریه است ادامه می‌دهیم؛ راه‌حلی که صیانت از حاکمیت و وحدت سوریه و همچنین تمامیت ارضی آن را تضمین کند. به غربی‌ها اجازه نمی‌دهیم که تلاش‌های مشترک‌مان را که در چارچوب یک همکاری راهبردی است، متوقف کنند».

وزیر امورخارجه روسیه در پایان گفت: «ولادیمر پوتین» و «بشار اسد» روسای جمهور دو کشور، اهداف و اولویت‌های پیش‌رو را تعیین می‌کنند. امری که در آخرین دیدارشان در ماه سپتامبر گذشته نمایان شد؛ ما اکنون در چارچوب آن گفت‌وگوها، راه‌های تحقق اهداف موجود را مشخص می‌کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس