کد خبر 1342193
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
نماینده مجلس: زلف بودجه را به برجام گره نزنیم

نماینده مردم شهرکرد در مجلس با انتقاد از برخی پیشنهادات مطرح شده مبنی بر افزایش ارقام صادراتی حاصل از فروش نفت، تصریح کرد: نباید زلف بودجه را به برجام گره بزنیم.

به گزارش مشرق، احمد راستینه نماینده شهرکرد در مجلس در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه اول اسفند) قوه مقننه و در اخطار قانون اساسی با استناد به بند ۸ اصل ۴۳ مبنی بر جلوگیری از سلطه بیگانگان بر اقتصاد کشور اظهار کرد: تعجب می کنم سال گذشته وقتی در دوران بررسی لایحه بودجه قرار داشتیم، تمام نقد ما این بود که چرا دولت بیشتر از آنچه که امکان صادرات دارد، پیشنهاد فروش نفت داده است، درحالی که امسال قضیه برعکس شده و برخی نمایندگان چنین پیشنهاداتی را مطرح می کنند.

وی با بیان اینکه دولت در لایحه پیش بینی کرده هر بشکه نفت حدود ۶۰ دلار فروخته شود، ولی برخی پیشنهادات در این راستا است که این رقم تا ۷۰ دلار افزایش یابد، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرمودند که مانند بچه پولدارها هزینه نکنید! ما متاسفانه به هیچ کدام از مصادیق و گزارشات علمی پایبند نیستیم.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس یازدهم با یادآوری تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر مبنای اینکه دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها دو بال کارشناسی مجلس هستند، تصریح کرد: گزارش صبح امروز رئیس دیوان محاسبات نزد همه ما قرار دارد و در این گزارش آمده که کل فروش فرآورده های نفتی تا به امروز کمتر از ۳۰ درصد بوده است، چطور ممکن است آنچه که امکان تحققش وجود ندارد، مبنای برنامه ریزی باشد!؟

راستینه، اتکا به منابع توهمی را موجب کسری بودجه و تورم دانست و افزود: امروز داریم تصمیمات غلط اتخاذ می کنیم و نباید بر مبنای منابعی برنامه ریزی کرد که امکان تحقق آنها وجود ندارد، این نوع برنامه ریزی باعث خواهد شد که دولت امکان اداره کشور را نداشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: چرا باید افزایش حقوق به میزانی باشد که تورم نیز افزایش یابد و قدرت خرید مردم کاهش یابد، با این اقدامات پایه پولی کشور نیز به شدت تضعیف می شود. این مجلس انقلابی که از سال گذشته تا به امروز شعار می داد زلف اقتصاد را نباید به برجام گره زد! امروز با یک خوش بینی مفرط فکر می کند که با افزایش صادرات نفت می تواند درآمد بیشتری برای کشور عاید شود.

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس ضمن وارد نداستن اخطار این نماینده گفت: لایحه در حال بررسی را دولت به مجلس پیشنهاد داده، ضمن اینکه در گزارش امروز صبح دولت نیز آمده بود فروش نفت از یک میلیون بشکه عبور کرده و کمیسیون تلفیق نیز هیچ جابجایی در ارقامی که مدنظر دولت بود، ایجاد نکرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    3 0
    مذاکره دیگر کافی است؛ حجت بر همه‌ی دشمنان تمام شده است. همین امروز مذاکرات فرسایشی را تا زمان اجرای سیاست قطعی یعنی لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن به حالت تعلیق درآورید؛ اگر چنانچه تا یک ضرب الاجل مشخص مثلاً سه ماه دیگر این سیاست اجرا شد، به مذاکرات برگردید؛ در غیر این‌صورت با اقتدار از برجام خارج شوید و این شجره‌ی خبیثه را ریشه‌کن کنید.
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    3 0
    فشار اقتصادی را با تلاش درونی، تلاش داخلی و با خنثی کردن تحریمها و البتّه تلاش دیپلماسی -همان طور که مشغولند برادران خوب ما- [باید خنثی کرد]؛ برادران انقلابی ما در زمینه‌ی از بین بردن تحریمها و مجاب کردن طرف مقابل هم مشغول کارند که این هم خوب است، لکن کار عمده خنثی کردن تحریمها است از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرّک اقتصادی داخلی. این دانش‌بنیان‌ها خیلی مهمّند و حقیقتاً این حرکت اقتصاد دانش‌بنیان و شرکتهای دانش‌بنیانی که تولید شده‌اند، حرکت مهمّی است؛ باید این را توسعه بدهند و گسترش بدهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس