ابراهیم رضایی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سفر آقای رئیسی در کوتاه مدت می تواند در افزایش همکاری های دو کشور در حوزه انرژی به ویژه گاز اثرگذار باشد.

به گزارش مشرق، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت سفر فردای رئیس جمهور به کشور قطر و حضور در اجلاس اوپک گازی گفت: قطر علاوه بر اینکه از کشورهای دوست ایران در منطقه به شمار می رود، در کنار روسیه و ایران به عنوان یکی از  تامین کنندگان اصلی گاز در دنیا مطرح است.  

وی با بیان اینکه  ارتباط و اتحاد ایران، روسیه و قطر در قالب اوپک گازی می تواند موجب تعادل بخشی در بازار صادارتی گاز در دنیا باشد گفت: قطر از دوستان نزدیک ایران به شمار می رود و ما در ادوار مختلف رابطه خوبی با این کشور داشتیم؛ در همین راستا سفر رئیسی به قطر  هم از جهت بین المللی در بحث اوپک گازی و هم در تقویت روابط دو جانبه فی مابین دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.  

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به دستاوردهای احتمالی سفر رئیس جمهور در آینده نزدیک گفت: سفر آقای رئیسی در کوتاه مدت می تواند در افزایش همکاری های دو کشور در حوزه انرژی به ویژه گاز اثرگذار باشد.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه قطر اصولا واردکننده کالا و خدمات فنی مهندسی است، این مسئله می تواند ظرفیت خوبی برای کشورمان در حوزه صادرات ایجاد کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    1 0
    نمی دانم از چه رو حامیان اصلی دوغان مثل قطر و اذربایجان شده اند دوستان درجه رئیسی و ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس