به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: کمیته‌های انقلاب اسلامی یکی از اثرگذارترین مجموعه‌ها در تثبیت امنیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود. کمیته‌ها مأموریت‌های متعددی در این زمینه‌های گوناگون داشتند. حجت‌الاسلام سید محسن موسوی‌فرد کاشانی از مسئولان کمیته در شرق تهران می‌گوید: یکی از کمیته‌های فرعی نارمک در مسجدالنبی بود که بنده در آن فعالیت داشتم. این کمیته با اینکه یک کمیته‌ فرعی محسوب می‌شد، کارش کمتر از کمیته‌های اصلی نبود. منطقه‌ تحت پوشش آن بسیار گسترده و شامل سیمان سفید دماوند، بومهن، رودهن، نظام‌آباد، میدان امام‌ حسین و ... بود. 

یکی از کارهای سخت ما که فراموش نشدنی است، حفاظت از سلاح و مهماتی بود که در گردنه قوچک در زاغه‌های زیر تپه‌ها انباشته شده بود. گاهی، روزی دو بار من به آنجا سر می‌زدم. همین آقای حیاتی که اخبار می‌گوید از پاسدارهای ما بود و در آن شرایط بسیار سخت در زیر برف و باران در همان گردنه‌ قوچک از آن سلاح‌ها و وسایل نظامی پاسداری می‌کرد. ما انباری از سلاح‌های سبک و سنگین را از دستبرد منافقین حفظ کردیم و صحیح و سالم به دست مسئولین دادیم.

در همین کمیته‌ فرعی، حدود ده نفر از افراد کلیدی ساواک را که تحت تعقیب بودند، دستگیر کردیم. یکی از این افراد، رئیس ساواک قم بود که در یکی از قهوه‌خانه‌های شمال دستگیر شد. یکی از جنایت‌های این فرد این بود که به یکی از شاگردان مدرسه که انقلابی بود گفته بود سر این خودکار را بو کن ببین بوی چه می‌دهد؟ به محض اینکه شاگرد بیچاره سر خودکار را بو کرده بود، با مشت کوبیده بود به ته خودکار و خودکار در مغز دانش‌آموز بیچاره فرو رفته بود.

منبع این نوشته خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی‌فرد کاشانی می‌باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    7 3
    ساواکیه، اصلاحطلب نبوده احیانا؟! منو یاد اونا میندازه
  • حاجی IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    2 2
    گفته بود این دروغ که گفتی به یکی دیگه بگو رییس ساواک قم کامکار بود که رفته بود امریکا وهمون جا هم کشته شده بود دروغ گفتن هم حدو انداره داره
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      0 0
      مفته دیگه نه؟!!! کنتور که نمیندازه، تو هم الکی واسه خودت اظهار فضل کن، کی به کیه....!!! یه چیزایی از قم و کامکار شنیدی، اما راویت دروغگو بوده. اتفاقاً نقل خاطره، و ماجرای خودکار کاملاً درسته و جمعیت بومی و قدیمی قم به خوبی به خاطر دارند، فقط راوی باید می‌گفت: رئیس کمیته مشترک قم
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    1 0
    ساواکیه استاد شائولین بوده که با یضربه خودکار رو تو مغز دانش اموز فرو کرده..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس