کاهش 50 درصدی قیمت کالاها با اجرای طرح درج قیمت تولید

معاون وزیر صمت با اشاره به اجرای طرح درج قیمت بر روی کالاها گفت: هدف این طرح رسیدن کالا با قیمت واقعی به دست مصرف کننده است لذا با اجرای این طرح قیمت‌ها ۴۰ الی ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش مشرق، عباس تابش عصر امروز در نشست تشریحی درج قیمت تولید کالا که با حضور تولیدکنندگان منتخب استان در سالن اجتماعات اداره کل صنعت و معدن با بیان اینکه باید قیمت کالا در بازار منطقی قیمت‌گذاری شود، اظهار کرد: از سالیان قبل حداقل و حداکثر قیمت‌ها بدون هیچ الزام و فشار توسط تولید کنندگان به سازمان حمایت ارائه شده و اطلاعات آن‌ها را داریم لذا تصمیم‌گیری تعیین میانگین قیمت منطقی آسان‌تر است.

وی با اشاره به رصد ۸۴ هزار کالا در کشور توسط وزارت صمت گفت: اعتقاد دارم که تولید سخت است چون تحریم هست، تامین مواد اولیه، بازار سرمایه و غیره بنابر این مدیریت کردن تولید سخت‌تر است.

معاون وزیر صمت با اشاره به وجود شبکه بیشمار توزیع در گیلان بیان کرد: ایران نسبت به دنیا چهار برابر بیشتر شبکه توزیع دارد و در این عدد قیمت تولیدکننده، مالیات بر اساس آن محاسبه می‌شود و مثل فاکتور فروش می‌باشد و مسوولیت با همان شرکت است لذا در هر مقطعی سازمان حمایت یا هر مدعی المعلومی وارد شود و قیمت بالاتر باشد مشمول  تخلف گران‌فروشی خواهد شد.

به گفته تابش بازرسین تعزیرات، سازمان صمت و جهاد که مراجعه می‌کنند به استناد ماده ۱۵ قانون نظام صنفی؛    توزیع کننده باید روی شلف، قیمت مصرف کننده را نصب نماید و گرنه تخلف کرده است.

وی با بیان اینکه سود حلقه شرکت‌های پخش از ۳۰ درصد نباید بیشتر شود، تصریح کرد: دو گروه مصرفی کم دوام و بادوام دو گروه پخش هستند و بر این اساس به کالاهای مصرفی بیشتر از ۳۰ درصد هزینه و سود تعلق نمی‌گیرد و از ۳۰ درصد نباید بیشتر نباشد و در گروه دوم سرمایه‌ای بادوام ۲۰ درصد بیشتر تعلق نمی‌گیرد، همچنین تخفیف تولید کننده برای تحریک تقاضا می‌تواند انجام شود و تا  ۳ درصد آن مجاز است.

معاون وزیر صمت با تاکید بر لزوم کنترل قیمت کالا در کشور گفت: هدف این طرح رسیدن کالا با قیمت واقعی به دست مصرف کننده است لذا با اجرای این طرح قیمت‌ها ۴۰ الی ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • محمد IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    5 1
    فقط ثبات قيمت مى خواهيم كاهش ٥٠ درصدى قيمت پيشكش
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    1 0
    یعنی چی ده درصد قیمت که مالیات بر ارزش افزوده هست اونو دولت میگیره حالا مثلاً چه اتفاقی میفته که قیمت پنجاه درصد بیاد پایین هزینه حمل نقل اومده پایین یا هزینه بیمه یا هزینه مواد اولیه یا همینطوره از روی باد غب غب میاد پایین
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    1 0
    با این ادعای وزیر محترم، تورم منهای ۵۰ درصدی در ایران شاخص ارزیابی اقتصادی میشود.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    0 0
    اگر راست میگید یک نمونه رو اعلام کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس