بازتاب گسترده نفوذ پهپاد حزب‌الله به فلسطین اشغالی در رسانه‌های صهیونیستی و انتقاد تند از عملکرد ارتش اسرائیل

کارشناس لبنانی و تحلیلگر امور راهبردی-نظامی، عملیات پهپادی حزب‌الله در عمق 70 کیلومتری فلسطین اشغالی را پیروزی سه بعدی خواند.

به گزارش مشرق، جمعه (دیروز/۲۹ بهمن) بود که حزب‌الله اعلام کرد، پهپاد «حسّان» را به عمق ۷۰ کیلومتری فلسطین اشغالی فرستاده و این پهپاد پس از انجام مأموریت و علیرغم تمام تلاش‌های دشمن برای سرنگونی آن، سالم به لبنان بازگشت.

در همین ارتباط «امین حطیط» کارشناس لبنانی و تحلیلگر امور راهبردی و نظامی در گفت‌وگو با وب‌سایت «العهد» گفت، پهپاد حسان با انجام این مأموریت سه دستاورد را محقق کرد:

اول؛ توانایی ساخت این پهپاد بویژه آنکه پس از سخنرانی اخیر «سید حسن نصرالله» که علنا اعلام کرد حزب‌الله پهپاد می‌سازد و هر کسی پهپاد می‌خواهد درخواست بدهد.

دوم؛ این اقدام ثابت کرد که حزب‌الله از فناوری مهمی برخوردار است که می‌تواند در داخل عمق ۷۰ کیلومتری دشمن مأموریت انجام دهد و این دستاورد دوم است.

سوم؛ دستاورد آخر توانایی بازگرداندن سالم این پهپاد است و این یک چالش بزرگ برای دشمن است که احساس می‌کند تحت نظر است و این نظارت دقیق، مقاومت را قادر می‌سازد که بانک اهدافش را به صورت روزانه، بروزسازی کند. این موضوع از نظر عملیاتی دشمن را خسته کرده و آن را مجبور می‌کند که برای دوری از این خطر نوظهور هزینه‌های زیادی متحمل شود.

پهپاد حسّان؛ پیروزی سه بُعدی مقاومت و شکست سخت دشمن

 حطیط تأکید کرد، بروزرسانی بانک اهداف به صورت عملی، نتیجه نظارت دقیق این پهپاد و عکسبرداری آن است موضوعی که دشمن ابدا انتظار آن را نداشت. دیگر آنکه بازگشت این پهپاد علیرغم فعال شدن پدافند هوایی و گنبد آهنین، این سامانه را رسوا کرد.

این شکست و رسوایی بر روحیات دشمن صهیونیستی به صورت کلی تأثیر خواهد گذاشت و گرایش به فرار از رویایی و فرار از میدان را تقویت خواهد کرد.

امین حطیط تأکید کرد، این عملیات از نظر زمان، مکان و بُرد، دستاوردی نظامی، راهبردی و منحصر به فرد برای مقاومت بود و منجر به رسوایی بزرگ دشمن صهیونیستی شد.

وی در پایان پیش‌بینی کرد که دشمن صهیونیستی احتمالا شروع به نمایش هوایی و فرستادن جنگنده بر فراز بیروت و ضاحیه برای شکستن دیوار صوتی خواهد کرد اما این نمایش‌ها از دستاورد مقاومت نخواهد کاشت و شکست دشمن را جبران نخواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    1 1
    خزعبلات فکری مشرق برای رنگ کردن مردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس