آمادگی بزرگترین پالایشگر ژاپن برای ازسرگیری واردات نفت ایران

اخبار منتشره نشان می‌دهد که حتی برخی شرکت‌های آمریکایی هم تحریم‌های این کشور علیه ایران را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در اخبار ویژه خود نوشت: نفتکش متعلق به یک شرکت خصوصی آمریکایی به نقض تحریم‌های ایران متهم شد.

پایگاه اینترنتی صدای آمریکا نوشت: نفتکش متعلق به یک شرکت خصوصی مستقر در شهر لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا متهم به نقض تحریم‌های آمریکا از طریق حمل غیرقانونی نفت ایران شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» این اتهام‌ را در نامه‌ای به شرکت سرمایه‌گذاری «اوک‌تری» که ارزشی بالغ بر ۱۶۰ میلیارد دلار دارد اعلام کردند. بر اساس این گزارش، تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های ردیابی نفتکش نشان می‌دهند که این کشتی هفته گذشته در ساحل سنگاپور بوده و در حال انتقال نفت خام کشتی به کشتی دیده شده است.

این گزارش می‌گوید هر چند ایران تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، ولی میلیاردها دلار نفت خام فروخته است. بازار انرژی در سایه بحران روسیه و اوکراین، به بالاترین حد رسیده است.

شرکت «فلیت اسپیس» زیرمجموعه اوک‌تری و مالک نفتکش «سوئز رایان» در بیانیه‌ای به آسوشیتدپرس گفت متعهد به رفتار قانونی و بر اساس قوانین تحریم ایالات متحده است.

این شرکت توضیحات بیش‌تری ارائه نکرده و وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده هم به درخواست آسوشیتدپرس برای اظهار نظر در این باره پاسخ ندادند.

اخیرا خبرگزاری رویتر در گزارشی تصریح کرد که با وجود تحریم‌های آمریکا، صادرات نفت ایران به بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یافته و رکورد سه سال اخیر را شکسته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    ایران کره شمالی نیست تحریم بشه بفهمید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس