کد خبر 1341323
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۹
پلیس کانادا دستگیری معترضان در پایتخت را آغاز کرد

پلیس کانادا پس از گذشت سه هفته از اعتراض های گسترده کامیون داران به محدودیت های کرونایی، دستگیری معترضان را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، صدها افسر پلیس کانادا با تجهیزات ضد شورش و سلاح‌های خودکار، صبح جمعه وارد منطقه تجمع معترضان شده و تظاهرکنندگان را با دستبند در خیابان‌های اتاوا پایتخت دستگیر کردند.

این اعتراض ها از سوی کامیون داران در پایتخت کانادا سازماندهی شده و آنها با خودروهای سنگین خود خیابان های پایتخت را مسدود کرده اند. از همین رو اپراتورهای یدک‌کش با حمایت پلیس وارد عمل شده و مشغول برداشتن دکل‌های بزرگ و سایر وسایل نقلیه پارک شده در نزدیکی پارلمان کانادا شدند.

به رغم گذشت چند ساعت پس از به زور متوسل شدن پلیس کانادا، مقامات این کشور هنوز هیچ آماری از تعداد بازداشتی ها یا مجروحین احتمالی در یکی از بزرگترین اقدامات پلیسی تاریخ کانادا ارائه ندادند.

خیابان های پایتخت کانادا پس از سه هفته تظاهرات و محاصره معترضان که باعث بسته شدن گذرگاه های مرزی به ایالات متحده و آسیب اقتصادی به هر دو کشور با دخالت پلیس و دستگیری تظاهرات کنندگان رنگ و بوی دیگر به خود گرفت. درحالیکه چند روز گذشته ۱۱ نفر در مرز کانادا با آمریکا با سلاح گرم دستگیر شدند، برخی از مخالفان تظاهرات، ایالات متحده را مقصر این ناآرامی ها می دانند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز دوشنبه در اقدامی نادر از اختیارات اضطراری خود برای پایان دادن به تظاهراتی که از اواخر ماه گذشته میلادی پایتخت کانادا و دیگر نقاط این کشور را فلج کرده، استفاده کرد. این اولین بار است که قانون وضعیت اضطراری مصوب سال ۱۹۸۸ در کانادا به اجرا گذاشته می شود.

جنبش اخیر به نام کاروان آزادی با حضور شماری از رانندگان کامیون کانادا و در اعتراض به اجبار واکسیناسیون برای عبور از مرز این کشور به آمریکا، از ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) در اوتاوا آغاز شد و به دیگر شهرهای این کشور سرایت کرد. جاستین ترودو در پی انتخاب مجدد از اکتبر گذشته (مهر ۱۴۰۰) دستور واکسیناسیون اجباری را برای همه کارکنان دولت صادر کرد. آمریکا و کانادا دسامبر گذشته (آذر ۱۴۰۰) واکسیناسیون را برای رانندگان کامیون در مرزهای خود اجباری اعلام کردند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس