کد خبر 1341046
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
احضاریه دادگاه نیویورک برای ترامپ و فرزندانش

طبق اعلام دادگاهی در نیویورک رئیس جمهور پیشین آمریکا و فرزندانش باید در تحقیقات درباره کسب‌وکارهایشان تحت سوگند به سوالات بازرسان پاسخگو باشند.

به گزارش مشرق، دادگاهی در نیویورک اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا و دو نفر از فرزندانش باید در تحقیقات درباره کسب‌وکارهایشان تحت سوگند به سوالات بازرسان جواب بدهند.

لتیشا جیمز دادستان کل نیویورک سازمان ترامپ را به "ارزیابی فریب‌کارانه یا گمراه‌کننده دارایی‌ها" برای گرفتن وام و تخفیف مالیاتی متهم کرده است.

به گزارش بی بی سی، ترامپ باید ظرف ۲۱ روز در جلسه‌ای برای پاسخ‌گویی به سوالات حاضر شود.

آرتور اِنگورون قاضی دیوان عالی نیویورک روز پنج‌شنبه گفت که ترامپ، پسرش دونالد ترامپ جونیور ۴۴ ساله، و دخترش ایوانکا ترامپ ۴۰ ساله، باید با احضاریه خانم جیمز که در ماه دسامبر صادر شده بود همکاری کنند.

قاضی گفت که تحقیقات خانم جیمز به کشف "شواهد فراوان از کلاهبرداری احتمالی مالی" منجر شد که این "حق صریح" را به او می‌دهد که از رئیس جمهور سابق و دو فرزندش تحت سوگند سوال بپرسد.

ترامپ مدعی است تحقیقات خانم جیمز، که دموکرات است، با انگیزه سیاسی صورت می‌گیرد.

هدف این تحقیقات، که در سال ۲۰۱۹ شروع شد، اثبات این ادعای دولت است که ترامپ هنگام درخواست وام از بانک‌ها، ارزش دارایی‌های خود را بیش از میزان واقعی اعلام می‌کرد. گفته می‌شود که این کلاه‌برداری ادعایی پیش از به قدرت رسیدن او انجام شده است.

وکلای ترامپ تلاش داشتند در تلاشی برای جلوگیری از طرح سوالات از رئیس جمهور سابق و فرزندانش، از خانم جیمز شکایت کنند.

این پرونده غیرکیفری جدا از تحقیقات کیفری در منهتن نیویورک درباره روش‌های کاری سازمان ترامپ است.

وکلای ترامپ در دادگاه استدلال کردند که شهادت دادن در این پرونده غیرکیفری به ایالت این اجازه غیراخلاقی را خواهد داد که قانونی را دور بزند که مانع می‌شود دادستان ها خواستار شهادت کسی در برابر یک هیات منصفه کیفری شوند، مگر آنکه قبلا به او مصونیت قضایی داده شده باشد.

رونالد فیشِتی، وکیل مدافع آقای ترامپ، گفت: "اگر او (خانم جیمز) خواهان گرفتن شهادت تحت سوگند از موکل من است، موکل من هم حق دریافت مصونیت دارد. "

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس