انتقاد صنعا از ناتوانی سازمان ملل در ارائه راه حل برای بحران یمن

وزارت امور خارجه دولت صنعا امروز (پنجشنبه) از توصیف سازمان ملل درباره وضعیت یمن انتقاد کرد و آن را یکی از دلایل ناتوانی این سازمان در ارائه راه حل دانست.

به گزارش مشرق به نقل از البوابه الاخباریه الیمنیه، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت صنعا در صفحه توییتر خود نوشت: گفته می‌شود درک مشکل، نیمی از راه حل است و توصیف جنگ به عنوان یک جنگ داخلی واقع گرایی سازمان ملل را از بین می‌برد و باعث می‌شود که نتواند مشکل را درک کند و بنابراین از ارائه راه حل ناتوان است.

وی افزود: بدون شک، این یکی از دلایل شکست مستمر آن است و من انتظار دارم به محض اینکه متوجه شود (عربستان سعودی و امارات) کشورهای شناخته شده‌ای هستند و نه استان‌های یمن بتواند مشکل را حل کند.

العزی تصریح کرد: اگر سازمان ملل به این واقعیت ساده و بسیار روشن پی می‌برد، می‌فهمید که بزرگترین مانع صلح در داخل نیست و این کشورها به خاطر صلح، باید تجاوزات خود به یمن را متوقف کنند تا یمنی‌ها بتوانند مشکلات‌شان را به راحتی و به دور از دخالت حل کنند. در این صورت، ۶۰ درصد از مشکلات یمنی‌ها تنها با یک ملاقات برادرانه به دور از مداخله به پایان می‌رسد.

وی در پایان گفت: بنابراین می‌گوییم که صلح تصمیمی است که هنوز متولد نشده و هیچکس در این دنیا نمی‌تواند ما را در جنگ فریب دهد یا در صلح از ما پیشی بگیرد و تفاوت این است که ما و مردم ما اکنون می‌دانیم که جنگ آنها ادامه دارد، در حالی که آنها نمی‌دانند که ویژگی‌های این جنگ پیچیده تر می‌شود و عواقب آن تکان دهنده است. به وقتش خواهند فهمید که ما برای همگان خیرخواه بودیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    جالبه که همینا بارها درخواست سازمان ملل رو برای آتش بس رد کردن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس