کد خبر 1340786
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
تبعیض نژادی پلیس آمریکا در دعوای دو نوجوان+فیلم

پاسخ نژادپرستانه پلیس شهر «بریجواتر» آمریکا به دعوای دو نوجوان سفیدپوست و سیاه‌پوست خبرساز شده است.

به گزارش مشرق، انتشار ویدئوی برخورد نیروهای پلیس آمریکا با نوجوان سیاه پوست در یک مرکز خرید در ایالت نیوجرسی بار دیگر اعتراض‌ها درباره تبعیض نژادی در این کشور را در پی داشت.

شبکه «سی‌ان‌ان» گزارش داد: «ویدئویی که افسران پلیس را در حال پایان دادن به دعوای نوجوان سیاه‌پوست و نوجوان سفیدپوست در یک مرکز خرید در نیوجرسی نشان می‌دهد، باعث برانگیختن خشم به واکنش پلیس شده است».

طبق این گزارش، «فیل مورفی» فرماندار ایالت نیوجرسی آمریکا هم به انتشار این ویدئو و رفتار متفاوت نیروهای پلیس با نوجوان سفیدپوست و سیاه پوست واکنش نشان داد و گفت: «ظاهر این رفتار که از نظر نژادی متفاوت است، عمیقاً آزاردهنده است».

در این ویدئو دعوای یک نوجوان سفیدپوست و یک نوجوان سیاه پوست را در مرکز خرید شهر «بریجواتر» نشان می‌دهد. در ابتدا آنها همدیگر را هل می‌دهند اما کار به مشت پراکنی به سر و صورت کشیده می‌شود و نوجوان سیاه پوست به زمین می‌افتد. در این بین دو مامور پلیس برای پایان دادن به دعوا وارد صحنه می‌شوند.

نوجوان سیاه پوست که بعد از زمین خوردن در تلاش برای بلند شدن است، با مداخله یک مامور پلیس سفیدپوست مواجه می‌شود و این مامور پلیس سفیدپوست با خشونت او را به زمین می‌زند. نوجوان سیاه پوست در حالی که روی شکم به زمین خوابانده شده، با خشونت پلیس مواجه می‌شود.

این اقدام در شرایطی انجام شده که یک مامور پلیس دیگر آمریکایی نوجوان سفیدپوست را روی یک مبل حاضر در محل دعوا می‌نشاند و بعد از این کار، برای دستبند زدن به دستان نوجوان سیاه پوست به کمک همکار پلیس خود می‌رود.

شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان در گزارش خود مدعی شد: «در این فیلم مشخص نیست که این حادثه چگونه بین این دو پسران بالا گرفته است یا پس از دستبند زدن به نوجوان سیاه پوست چه اتفاقی افتاده است».

به دنبال جنجال بر سر تبعیض رفتاری پلیس، اداره پلیس بریجواتر در ایالت نیوجرسی اعلام کرد از دادستانی شهر خواسته‌ است که این حادثه را بررسی کند. پلیس بریجواتر افزود: «ما می‌دانیم که این ویدئو باعث ناراحتی اعضای جامعه ما شده است و خواستار تحقیق داخلی در مورد این موضوع هستیم».

طبق گزارش سی‌ان‌ان، نام نوجوان سیاه پوستی که مورد رفتار خشونت آمیز پلیس قرار گرفته، «کای» است. او به همراه مادرش «ابونی» با این رسانه آمریکایی مصاحبه کردند اما خواستار عدم انتشار نام خانوادگی خود شده‌اند.

مادر این نوجوان سیاه پوست اهل ایالت نیوجرسی گفت: «از گفتن این حرف متنفرم اما اگر به خاطر نژاد نبود، پس چی بود؟ چه چیزی باعث شد که با پسر من آنگونه برخورد کنند اما با آن  بچه دیگر اینطور برخورد نکنند؟ چه چیزی باعث شد که با پسر من اینقدر پرخاشگر باشند؟»

وی افزود: «چرا بچه دیگر نشسته است و به پسرم نگاه می‌کند که (نیروهای پلیس آمریکا) او را تحقیر می‌کنند و دستبند به دستانش می‌زنند؟ این منطقی نیست و من را عصبانی می‌کند».

«کای» در مورد اینکه نیروهای پلیس نوجوان سفیدپوست را روی مبل رها کردند و مشغول دستبند زدن به او هستند، گفت: «احساس می‌کردم که با او (نوجوان سفیدپوست) طوری رفتار می‌کنند که انگار او از من برتر است».

«بن کرامپ» وکیل خانواده این نوجوان سیاه پوست ساکن ایالت نیوجرسی اعلام کردند که مقام‌های شهر بریجواتر تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره اینکه چرا ماموران پلیس به کای دستبند زدند، ارائه نکرده‌اند.

وی افزود: «چرا بچه سیاه‌پوست مجرم و بچه سفیدپوست بی‌گناه فرض می‌شود. بچه سیاه‌پوست را با صورت به پایین در حالی که زانو در پشتش می‌گذارند و به بچه سفید اجازه داده می‌شود روی کاناپه بنشیند و تحقیر شدن او را ببیند؟ این واقعا ما را آزار می‌دهد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    6 0
    آمریکاییها همان تروریست‌های صهیونیستی هستند ، غاصب ، خونخوار و یاور شیطان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس