کد خبر 1340758
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
روند کاهشی نفت از سرگرفته شد

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی کاهش یافت با این حال شعله ور شدن تنشهای ژئوپلیتیکی در اوکراین، باعث شد بخشی از ریزش قیمتش را احیا کند.

به گزارش مشرق، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۷ درصد کاهش، به ۹۲ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید در حالی که ابتدای معاملات بیش از دو درصد سقوط کرده بود.

بهای معاملات نفت برنت در زمان گشایش معاملات بیش از دو درصد سقوط کرده بود و آخرین بار با ۰.۶ درصد کاهش، به ۹۴ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت روز چهارشنبه با ۱.۶ درصد افزایش و شاخص نفت آمریکا با ۱.۷ درصد افزایش بسته شده بود. هر دو شاخص روز دوشنبه به بالاترین رکورد از سپتامبر سال ۲۰۱۴ صعود کردند و نفت برنت به ۹۶ دلار و ۷۸ سنت و وست تگزاس اینترمدیت به ۹۵ دلار و ۸۲ سنت رسیده بود. قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۱ تحت تاثیر احیای تقاضای جهانی در دوران پساکرونایی و بهبود کندتر عرضه، ۵۰ درصد و وست تگزاس اینترمدیت حدود ۶۰ درصد رشد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری ریا، جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین روز پنج شنبه نیروهای دولتی را متهم کردند چهار بار در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه آنها آتش گشوده اند. هنوز اطلاعات دقیقی از نحوه وقوع این حادثه وجود ندارد.

تشدید منازعه با جدایی طلبان دونباس می تواند تنشها میان روسیه و غرب را تشدید کند. روسیه بیش از ۱۰۰ هزار نیرو در نزدیک مرز اوکراین مستقر کرده و غرب مسکو را تهدید کرده است در صورت حمله به اوکراین، هدف تحریمهای جدید قرار خواهد گرفت.

ریزش قیمتهای نفت در ابتدای معاملات تحت تاثیر اعلام نزدیک شدن طرفین مذاکرات هسته ای به توافق و احیای برجام روی داده بود که تنشها پیرامون اوکراین را تحت الشعاع قرار داد.

کلودیو گالیمبرتی، نایب رییس ارشد شرکت مشاوره "ریستاد انرژی" اظهار کرد: اخبار مثبت از مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا آسودگی خاطر مورد نیاز برای بازار جهانی را فراهم کرد زیرا احتمال ورود عرضه جدید به بازار، کمبودی که دیده می شود را تا حدودی کاهش می دهد.

با ادامه مذاکرات هسته ای، کره جنوبی که پیش از این یکی از مشتریان بزرگ نفت ایران در آسیا بود، روز چهارشنبه اعلام کرد مذاکراتی برای ازسرگیری واردات نفت ایران و آزاد کردن منابع مالی ایران داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، گروه اوراسیا روز پنج شنبه در یادداشت تحقیقاتی اعلام کرد در صورت توافق هسته ای، ایران سریعتر از توافق سال ۲۰۱۵، به بازار جهانی بازخواهد گشت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    نفت رشدباعث صعودومثبت شدن شرکتهای پالایشی یانفتی بورس نشدحالاهم به بهانه کاهش قیمت نفت این سهامدارخرد بیچاره هست ک هی بایدشاهدمنفی شدن وزیان بالای 80درصدی باشند. مثل دلارکه رفت بالاتمام اجناس قیمتش رفت بالاحالاکه پایین امده پایین نمیادقیمت کالاهاوبرعکس صعودی شده امادربورس همش تاثیرمنفی میزازه هم افزایش قیمت نفت هم دلار....تناقض شدید!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس