استولتنبرگ: تصاویر ماهواره ای حاکی از عدم عقب نشینی روسیه است

دبیرکل ناتو بار دیگر مدعی شد که نیروهای روسیه همچنان در مرز اوکراین مستقر هستند و برای اثبات ادعایش به تصاویر ماهواره ای استناد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، امروز چهارشنبه در آغاز نشست دو روزه وزرای دفاع این پیمان، گفت: ناتو با استناد به تصاویر ماهواره ای می تواند ثابت کند نیروهای نظامی روسیه هنوز از مرزهای اوکراین عقب نشینی نکرده اند.

وی در ادامه این ادعا افزود: اطلاعاتی که ما به اشتراک می‌گذاریم حتی در تصاویر ماهواره‌های تجاری هم قابل رؤیت است.

پیش از این نیز، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین خبرها مبنی بر عقب نشینی نظامیان روس را زیر سوال برده بود.

امروز چهارشنبه، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درخواست های غرب را برای راستی‌آزمایی عقب نشینی نیروهای این کشور پس از پایان رزمایش نظامی در مجاورت مرزهای اوکراین، محکوم و از آن به عنوان رفتار غیر حرفه ای یاد کرد.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه ویدئویی را منتشر کرده که نشان می دهد تجهیزات نظامی این کشور پس از انجام رزمایش در کریمه به پایگاه های خود باز می گردند.

با این حال، ناتو و آمریکا مدعی شده اند که باید درباره صحت این اقدام روسیه راستی آزمایی کنند. برای مثال، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو پیشتر هم مدعی شده بود که تاکنون شاهد کاهش تنش از سوی روسیه نبوده حال آنکه اگر این کشور واقعاً شروع به عقب کشیدن نظامیان خود کند، پیمان آتلانتیک شمالی هم از آن استقبال می کند اما این مسئله باید تائید شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس