کد خبر 1340423
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
دریافت دُز دوم واکسن ایرانی کرونا

مدیرعامل شفا فارمد برکت، جزئیات جدیدی را از ساخت واکسن مخصوص اُمیکرون توسط گروه برکت اعلام کرد.

به گزارش مشرق، حسن جلیلی، مدیر عامل شفافارمد گروه دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به تلاش محققان این شرکت برای تولید واکسن اختصاص مقابله با امیکرون، گفت: از زمان اعلام شیوع سویه امیکرون تیم ‌ای علمی ما جلسات مکرری برگزار کرد و از همان ابتدا مشخص بود که این سویه توانایی فرار از ایمنی ایجاد شده توسط واکسنها را دارد.

بیشتر بخوانید:

اثرگذاری ۱۰۰ درصدی واکسن برکت بر امیکرون

وی ادامه داد: مشاوره‌های مختلفی از دانشمندان داخلی گرفته شد و از ابتدای شیوع امکیرون کار ساخت واکسن آن آغاز شد.

مدیرعامل شفا فارمد افزود: نمونه حیوانی این واکسن روی چند ده حیوان آزمایش شد و نتایج ۰ تا ۷ و ۰ تا ۱۴ روز آن منتشر شده است.

جلیلی متذکر شد: نتایج گویای این است که این واکسن توانایی مقابله  و خنثی سازی با امیکرون را دارد؛ یعنی در دو مرحله روز صفر و روز هفتم و در مرحله بعد در روز صفر و روز چهاردهم این کار تزریق انجام شده است.

وی ابراز داشت:‌بر اساس نتایج به دست آمده خنثی سازی ویروس امیکرون انجام شده، اما توانایی آنتی بادی در روز صفر و  چهاردهم بیشتر بوده است.

مدیر عامل شفا فارمد خاطرنشان کرد: هفته اول بهمن پروتکل مطالعه بالینی را به وزارت بهداشت ارائه کردیم و کار داوری در چند روز آینده صورت گرفته خواهد شد و به کمیته اخلاق ارائه می‌شود. 

جلیلی با اشاره به اینکه علوم تجربی بر پایه آزمایشات صورت می‌گیرد، تصریح کرد:‌فایز و مدرنا نیز مطالعات انسانی را روی واکسن امیکرون آغاز کرده‌اند و ما نیز به عنوان یک واکسن ایرانی مطالعه حیوانی موفقی در این خصوص داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: درخواست انجام مطالعات انسانی واکسن امیکرون را کرده‌ایم و منتظر خواهیم ماند تا نتایج این مرحله نیز آماده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    آب جوش، عسل، لیمو. ضد همه ویروس ها.
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 0
    برای اثبات ادعای علمی نیاز به انتشار مقاله داریم. امیدوارم مقاله علمی این واکسن حداقل در مجلات ایرانی منتشر شود. واکسن ها 4 فاز مطالعه علمی دارن که بعد از تموم شدن این 4 فاز باید مقاله علمی آن ها منتشر بشه تا تایید بشه این ادعاشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس