کد خبر 1340102
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
معاون دادستان کل کشور: قوانین حمایت از تولید کنندگان باید تسهیل شود

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: گاهی قوانین و مقررات به نحوی است که نمی دانیم آیا از تولید حمایت می کند یا حمایت نمی کند. باید مقررات حمایت از تولیدکنندگان تسهیل شود.

به گزارش مشرق، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی، سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور امشب در جمع مدیران اقتصادی و برخی از تولیدکنندگان خراسان رضوی اظهار کرد: گاهی قوانین و مقررات به نحوی است که نمی دانیم آیا از تولید حمایت می کند یا حمایت نمی کند. باید مقررات حمایت از تولیدکنندگان تسهیل شود.

وی افزود: نباید فردی را بدون آنکه مستندات لازم برای محکومیت وی جمع آوری شده باشد بازداشت کرد. باید کار کارشناسی در خصوص اتهامات وارده انجام گیرد، نه اینکه برای وی پرونده سازی کنیم.

عمرانی ضمن انتقاد از اخذ عوارض از صادرکنندگان خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا به صادرکننده جایزه می دهند اما در کشور ما برای وی عوارض تعیین می شود. دستگاه های حاکمیتی و حکومتی باید به فعالان بخش خصوصی بهای بیشتری دهند تا با توسعه کار، این بخش برای فرزندان ما اشتغال ایجاد و از بخش تولید حمایت کند.

استان خراسان رضوی در رتبه نخست حمایت از تولید قرار دارد

وی در ادامه گفت: استان خراسان رضوی در رتبه نخست حمایت از تولید قرار دارد. انتظار داریم این استان همواره در بین اولین ها باشد. وقتی می خواهیم کاری به سرانجام برسد آن را از خراسان رضوی آغاز می کنیم تا در کل کشور آن فعالیت گسترش یابد. خبرهای استان نشان از بهبود شرایط دارد و  باید کاری کنیم که امید برگردد.

معاون دادستان کل کشور افزود: ۸۰ درصد از مشکلات کشور ناشی از تحریم ها است. اعتقادی به مداخله دولت در همه امور ندارم، اما لازم است فعالان بخش خصوصی آنقدر تقویت شوند که خود کارهای کشور را به دست گیرند و قوا فقط تسهیل کننده و نظارت کننده باشند.

وی در ادامه گفت: گاهی قوانین و مقررات به نحوی است که نمی دانیم آیا از تولید حمایت می کند یا حمایت نمی کند. این قوانین و مقررات برخی مدیران را نیز ترسو کرده است. باید پنجره واحدی متشکل از همه مدیران تشکیل شود تا بتوان قوانین را تسهیل کرد.

مشکل ۴۰۰ واحد صنعتی خراسان رضوی برطرف شد

سید امیر مرتضوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: بیش از ۲ هزار واحد صنعتی در محور غرب مشهد مشکلاتی در خصوص ورود به محدوده یا خروج از محدوده داشته که همه مشکلات مربوط به استقرار آنها در این محدوده توسط دادگستری استان بررسی و راهکارهایی مصوب و این موارد به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ارجاع شد. وی افزود: امسال در سایه همدلی و همراهی مسوولان استان مشکل ۴۰۰ واحد صنعتی خراسان رضوی برطرف شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس