کد خبر 1339894
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲

به گزارش مشرق، عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای در توییتر نوشت: ‏صدور حکم اعدام سلمان رشدی توسط امام در٢۵بهمن۶٧ نقطه عطف در هجوم به آزادی توهین به اسلام در غرب بود. هجوم به عرفی بود که زورمندان سامان داده بودند.

در خاطرات مرحوم هاشمی بیش از١۵بار به تلاش دولت و وزارتخارجه وقت در سال‌های٧۶و٧٧اشاره شده است که دنبال فاصله و برائت جویی از این حکم بودند.

ماحصل صدور حکم اعدام سلمان رشدی توسط امام خمینی

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    48 2
    متاسفانه مرحوم هاشمی جاهای زیادی خراب کرد
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      19 1
      نه که فائزه آباد کرد!
    • GB ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      1 9
      نگفته دولت هاشمی! گفته سال ۷۶ و ۷۷
    • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      3 1
      بله
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    20 1
    ه... تفکر گروهکی داشت نه تفکر انقلاب اسلامی.....
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    26 9
    این حکم تاریخی مانند تیری که از کمان رها شده و به هدف خواهد رسید.... ان شاءالله
  • مجید IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    9 9
    کتاب سلمان رشدی پیش قراول ججریان بزرگ و برنامه ریزی شده ای بود که اگر فتوای امام نبود مطمئن باشید سیل کتب ها و فیلم ها و تبلیغات ... علیه اسلام و مسلمانان و مقدسات انها به راه میافتاد . الان شاید تهمت هایی میزنند که اسلام مخالف آزادی است ولی این تهمت ها در مراجع قانونی و رسمی خریداری ندارد
  • DE ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    6 29
    متاسفانه در ذهن بسیار ی از افراد هنوز اراباب رعیتی و اشرافیگری موج میزند و اگر ضد شاه مبارزه میکردند بخاطر خدا نبود بلکه بخاطر این همین اخلاق بچه گانه چرخ و فلکی در ذهنشان بود که " بسه دیگه الان نوبت ماست" .زیرا دیده بودند رضا پالانی چقدر راحت با کودتای انگلیس ها از پالان به دالان سلطنت رسید لذا اینها هم میخواهند با کمک ارباب امریکا به حکومت موروثی ایران برسند.. اگر رضا پالانی ریشه و اصل و نصب و فهم و شعور و علم و سواد و ابهت و جوانمردانگی و رشادت ...و ایراندوستی و دغدقه ایران را داشت اوضاع ایران احتیاج به انقلاب نداشت و همه دانشمندان و عالمان از او پشتیبانی میکردند ولی چون او با کودتای نظامی و کمک انگلیس و کشت و کشتار بر سطلنت ایران گمارده شده بود تا خارجی ها بتوانند به او دیکته کنند و ایران را غارت نمایند اوضاع چنین شد . و غربگدایان و اشرافیون همان افکار پوسیده شاهنشاهی و سوار بر گرده مردم و شیتیل و رانت...در سرشان است . برای اینها انقلاب معنی ندارد و بجای پرخاش با صلابت با دشمن عاجزانه با او رفتار میکنند. اصل برایشان موروثی و ارباب رعیتی بودن حکومت است که در سر میپرورانند . . لیکن چون حضرت امام رض و حضرت آقا افکارشان و رفتارشان انقلابی و اسلامیست مواضعشان قاطع و هم دینی و در خدمت اسلام است .با یک حکم تمام نقشه های کفتار پیر در هم پیچید.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    1 1
    خلاصه ترش میکردی، هاشمی بد بود.
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    5 1
    اعتقاد متزلزل . نتیجه اش معلومه ، وای که مسئول گرفتار شود . آسیب به تنها ، آن فرد منتهی نمیشه .
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    2 1
    آن زمان ها برام جای تعحب و سوال بود که چنین نظریاتی از سوی دولتمردان در مواحهه با غربی ها زا می شنیدم و یا میخواندم .
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    0 1
    ما حصل عملکرد همان دولت ها . با تمام همراهی با غربی ها . مثل طرح خسارت بار فرزند کمتر زندگی بهتر .، شد بالاترین نرخ تورم و بدهی خارجی و رفتن سفرای همان کشورهائی که سعی تمام شد دلشان را بدست آورد . یعنی انقلاب اسلامی که توسط امام با تصمیمات و بیاناتش و با پذیرش و پشتیبانی و حضور در صحنه عالی مردمی معنا گرفته بود و ایستادگی ملی در برابر تهاجم جهانی صدامی ، به کنار !!؟ و فصل جدیدی رقم خورد که دنیا انتظار داشت . کوتاه آمدن و پذیرش درخواست ها ، این کجا و آن کجا . تفاوت معنا داری هست ، آن هم از سوی که . افرادی که خود را نزدیک به امام و در صدر نشان داده بودند . معلومه که چگونه به شما مینگرند و بحسابتان میاورند ، . که آخر دوره معلوم شد . و ادامه داشت لطماتی که وارد شد . با تاسف بسیار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس