کد خبر 1339892
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
ورود ۸ فروند جنگنده اف-۱۵ به لهستان

در ادامه اقدامات تنش‌زای طرف‌های غربی در شرق اروپا امروز ۸ فروند جنگنده اف-۱۵ وارد خاک لهستان شدند.

به گزارش مشرق، «ماریوش بلاشاک» وزیر دفاع لهستان امروز دوشنبه در پیامی توئیتری از ورود ۸ فروند جنگنده اف-۱۵ به کشورش خبر داد.

وزیر دفاع لهستان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «امروز تعداد دیگری جنگنده آمریکایی اف-۱۵ در پایگاه هوایی لاسکا [واقع در شمال غربی لهستان] فرود آمدند. این ۸ جنگنده به جنگنده‌هایی که هفته گذشته وارد لهستان شدند، اضافه می‌شوند. به عنوان بخشی از مأموریت تأمین امنیت هوایی ناتو، ما مراقب امنیت در منطقه هستیم.»

هفته گذشته نیز ۱۵ فروند جنگنده اف-۱۵ در اوکراین مستقر شدند.

اعضای ناتو ادعا می‌کنند که مأموریت تأمین امنیتی هوایی ناتو صرفاً یک مأموریت زمان صلح است و هدف آن واکنش سریع به هرگونه نقض هوایی کشورهای عضو ناتو است.

اما با توجه به شرایط کنونی شرق اروپا و مسائلی که در پی لفاظی‌ها و اتهام‌زنی‌های ناتو علیه روسیه پیش آمده است، استقرار ۲۳ فروند جنگنده در لهستان از هفته گذشته تاکنون، می‌تواند باعث تشدید تنش‌ها شود.

اوایل ماه جاری میلادی (اواسط بهمن‌ماه) جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا دستور اعزام ۳۰۰۰ نظامی آمریکایی به لهستان و رومانی صادر کرد.

مقامات برخی کشورهای عضو ناتو به‌ویژه آمریکا و انگلیس طی هفته‌های اخیر بارها مدعی شده‌اند که روسیه با استقرار ده‌ها هزار نیرو و تجهیزات نظامی سنگین در مرزهای خود با اوکراین در صدد اقدام نظامی علیه اوکراین است.

حتی تعدادی از کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس و نروژ با هدف اینکه شرایط منطقه را بحرانی جلوه دهند، از اتباع خود خواسته‌اند که در اسرع وقت خاک اوکراین را ترک کنند.

روسیه ضمن مردود خواندن اتهامات طرف‌های غربی تأکید کرده است که این آمریکا و دیگر اعضای ناتو هستند که با سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده خود تلاش می‌کنند که اوکراین را به‌سمت درگیری با روسیه سوق دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس