فرمانده ارتش پاکستان: افزایش همکاری با ایران برای صلح منطقه حیاتی است

فرمانده ارتش پاکستان در دیدار وزیر کشور ایران با تاکید بر حفظ امنیت در امتداد مرزهای دو کشور، گفت: همکاری‌ها میان دو همسایه برادر برای صلح و ثبات در منطقه حیاتی است.

به گزارش مشرق، روابط عمومی ارتش پاکستان شامگاه دوشنبه بیانیه‌ای در ارتباط با دیدار امروز «احمد وحیدی» وزیر کشور و اعضای هیات ایرانی با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان منتشر کرد.

این نشست در مقر فرماندهی ارتش در شهر راولپندی برگزار شد و برخی از مسوولان لشکری و امنیتی پاکستان همچنین «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان، سردار «احمد علی گودرزی» فرمانده مرزبانی انتظامی ایران و سرهنگ «مصطفی قنبرپور» وابسته نظامی کشورمان در پاکستان حضور داشتند.

در بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان آمده است: در دیدار هیات وزیر کشور ایران طیف وسیعی مربوط به محیط استراتژیک جغرافیایی به ویژه وضعیت امنیتی منطقه‌ای و همکاری‌های دوجانبه تهران و اسلام‌آباد در حوزه‌های دفاعی و امنیتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وحیدی و ژنرال باجوا همچنین سازوکار امنیت در مرزهای ایران و پاکستان از جمله طرح احداث بازارچه‌های مرزی را نیز مورد بحث قرار دادند.

فرمانده ارتش پاکستان گفت که افزایش همکاری‌ها بین دو همسایه برادر برای صلح و ثبات در منطقه حیاتی است.

ژنرال قمر جاوید باجوا با نامگذاری مرز ایران و پاکستان به عنوان مرز صلح و دوستی، بر لزوم تلاش جمعی جهت جلوگیری تحرکات ضدامنیت و سوء استفاده اشرار در امتداد مرزهای دو کشور تاکید کرد.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: وزیر کشور ایران ضمن اذعان به ثبات در افغانستان به عنوان مسئولیت جمعی منطقه‌ای، از تلاش‌های پاکستان برای صلح و ثبات، به ویژه کمک‌های بشردوستانه برای کاهش چالش‌های پیش روی مردم افغانستان قدردانی کرد.

وزیر کشور صبح امروز پس از ورود به اسلام‌آباد در اولین نشست رسمی خود با حضور در مقر فرماندهی ارتش در شهر راولپندی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد.

وحیدی عصر امروز و پس از دیدار با وزیر کشور و نخست وزیر پاکستان اسلام‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس