کد خبر 1339842
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
اعتراض به سبک کانادایی‌ها در فلسطین اشغالی+فیلم

هزاران نفر در فلسطین اشغالی در اعتراضاتی به سبک کانادایی‌ها، با به راه انداختن کاروان وسایل نقلیه، باعث انسداد راه‌ها و ترافیک سنگین در ورودی قدس اشغالی شدند.

به گزارش مشرق، ده‌ها خودرو امروز (دوشنبه)  با الهام از تظاهرات «کاروان آزادی» در کانادا در اعتراض به مقررات مرتبط با کرونا برای مدت کوتاهی یک بزرگراه اصلی در فلسطین اشغالی را مسدود کردند و باعث ترافیک سنگین در ورودی قدس اشغالی شدند.

کاروان فعالان ضد واکسن قصد داشتند به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برسند و بنرهایی را بر روی خودروهای خود آویزان کرده بودند که روی آن‌ها نوشته شده بود «آزادی»، «نظم جدید جهانی»، «نه به محدودیت»، «بازگشت به حالت عادی»، «لغو فرمان ماسک».

به گزارش روزنامه «هاآارتص»، هزاران نفر در تظاهرات شرکت کردند و برخی از آن‌ها به سمت قدس اشغالی رانندگی می‌کردند و سایر خودروها در تقاطع‌ها و پل‌ها در امتداد «جاده ۱» توقف کرده بودند. بر اساس گزارش‌های محلی، امروز (دوشنبه) هزاران وسیله نقلیه در ۴۰ کاروان از سراسر فلسطین اشغالی در این اعتراضات شرکت می‌کنند.  

اولین اعتراضات موسوم به «کاروان آزادی» از ماه گذشته در کانادا آغاز شد که در آن تجمع کامیون‌ها و خودروها در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی تردد در گذرگاه مرزی این کشور با ایالات متحده و همچنین خیابان‌های اصلی را مسدود کرد. تصور می‌شود که سازمان دهندگان آن حامیان تئوری توطئه «کیواِنان» و فعالان راست افراطی هستند.  

روز شنبه همچنین در حالی که کمتر از دو ماه به انتخابات سرنوشت‌ساز برای دولت ماکرون مانده، هزاران معترض به محدودیت‌های کرونایی و وضعیت اقتصادی به شکلی مشابه خیابان‌های اصلی پایتخت فرانسه را مسدود کردند. در «ولینگتون» پایتخت نیوزیلند نیز روز دوشنبه مقامات تلاش کردند کاروان معترضانی که نزدیک به یک هفته است در خارج از پارلمان اردو زده‌اند را متفرق کنند که موفق نشدند.  

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» پیش‌بینی کرده اعتراضات کامیون‌داران که در کانادا آغاز شده، آمریکا را هم فرا بگیرد و هشدار داده این کشور بیش از همسایه شمالی خود آماده شعله‌ور شدن است.

اعتراضات کامیون‌داران در کانادا با عنوان کاروان آزادی در اواخر ژانویه در اُتاوا آغاز شد. این جنبش حامیان خود را علیه دستورات واکسن برای کامیون‌داران که در کانادا اجرا می‌شود گرد آورد و پل سفیر، یک گذرگاه مرزی کلیدی بین ایالات متحده و کانادا را مسدود کرد. بسیاری از جمهوری‌خواهان سرسخت طرفدار ترامپ حمایت خود را از این حرکت اعلام کرده‌اند.  

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نیما IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    8 1
    توری توطعه خودتان دارید داعش القاعده خودتان ساختید ۱۱ سپتامبر بازی خودتان بود هلوکاست یک دروغ بزرگ است و واکسن فایزر مدرنا استرزنکا انگلیسی برایی انقراض نسل بشر آمده است
    • هاشمی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      0 6
      شما برو دکتر البته حماقت درمان نداره
    • حاجی IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      0 0
      اسرائیل کوچک چقدر کامیون داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس