جلسه‌ای با حضور وزرای کشورهای همسایه برای "رفع ریشه‌ای مشکل گردوغبار" برگزار می‌کنیم!

رئیس سازمان محیط زیست گفت: به دنبال این هستیم تا در نخستین فرصت جلسه‌ای را با حضور وزرای کشورهای همسایه به منظور رفع ریشه‌ای مشکل گرد وغبار برگزار کنیم.

به گزارش مشرق، علی سلاجقه درباره تلاش‌های صورت گرفته در رفع ریشه‌ای معضل گرد و غبار گفت: سیاست‌های مدیریت گردوغبار از ابتدا در دستور کار سازمان محیط زیست بوده و با تشکیل ستاد ملی "سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار" اهمیت پیگیری رفع این معضل محیط زیستی دو چندان شده است.

وی درباره تامین منابع مالی پدیده گردوغبار و تخصیص آن به دستگاه‌های ذی‌نفع تصریح کرد: برای دستگاه‌های ذی‌نفع در رسیدگی به موضوع پدیده گردوغبار منابع مالی مشخصی از طرف مدیریت بحران درنظر گرفته شده است که می‌توانند با استفاده از همین منابع مالی و با بهره گرفتن از ظرفیت‌های موجود است، اقدامات موثری انجام دهند و در فاز بعدی این دستگاه‌ متولی پیگیر اعتبارات بعدی خواهند بود.

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: نکته مهم این است که به این موضوع باید نگاه فراملی داشت و تا حصول نتایج مثبت، پیگیری مجدانه در دستور قرار گیرد و به این منظور "ستاد ملی  سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار" موظف به ارزیابی اقدامات موثر دستگاه‌های ذی‌نفع خواهد بود.

سلاجقه درباره تعامل با کشورهای همسایه با هدف رفع پدیده گرد و غبار توضیح داد: سازمان محیط زیست شناسایی کانون‌های داخلی و خارجی را در دستور کار خود قرار داده است و از مرکز امور بین‌الملل و امور کنوانسیون‌ها سازمان محیط زیست می‌خواهم که در نخستین فرصت، جلسه وزرای محیط زیست کشورهای همسایه را فراهم کند و کشورهایی که منشاء شکل گیری ریزگردها هستند را در اولویت این نشست لحاظ کند و از وزارت امور خارجه درخواست می‌شود که مثل همیشه در کنار ستاد در دستیابی به اهداف تدوینی برای رفع این معضل زیست محیطی، سازمان را همراهی کند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی کارگروه‌ها و دستگاه‌های ذی‌نفع در این مسئله باید حضور فعال‌تری داشته باشند و نکاتی را که در ستاد ملی "سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار" مطرح می‌شود را مورد توجه قرار دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس