کد خبر 1339686
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰

اگر قصد سفر لوکس به کیش را داشته باشید، شاید انتخاب شما برای اقامتگاه به دو هتل معروف شایگان و هتل ترنج کیش علی بابا ختم شود. هر دو هتل جزو زیباترین و معروف‌ترین هتل‌های کیش هستند. در ادامه قصد داریم تا این دو هتل را به‌صورت کامل با هم مقایسه کنیم تا بتوانید تصمیم‌گیری دقیقی داشته باشید.  

مقایسه دو هتل ترنج و شایگان کیش

مقایسه از نظر تعداد ستاره

در نگاه اول اگر قصد انتخاب یک هتل را داشته باشید، حتماً به تعداد ستاره‌های هتل نگاه می‌کنید. ستاره‌های هتل بر اساس یک پروتکل یکپارچه اعطا می‌شوند. به همین خاطر یک مقیاس و معیار عالی برای سنجش کیفیت هتل‌ها از هم هستند. خب از نظر مقایسه ستاره کار به جایی نمی‌بریم. هر دو هتل 5ستاره هستند و از این نظر امتیاز برابر می‌گیرند.

مقایسه از نظر موقعیت قرارگیری

از نظر موقعیت قرارگیری باید بدانید که هتل ترنج در بخش شمال‌غربی کیش و هتل شایگان در بخش شرقی کیش قرار دارد. پس فاصله بسیاری از هم دارند. سمت شمال‌غرب کیش امکانات کمتری در مقایسه با بخش شرقی دارد؛ اما در عین حال بسیار آرام‌تر است و سکوت در آن حکم‌فرمایی می‌کند. پس اگر به آرامش علاقه دارید و از سکوت لذت می‌برید، می‌توانید هتل ترنج را انتخاب کنید. در عین حال اگر احساس می‌کنید که از سکوت خسته می‌شوید و احساس راحتی با آن ندارید، بهتر است به سراغ هتل شایگان بروید.

مقایسه از نظر معماری

مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت هتل ترنج و هتل شایگان در معماری سازه اصلی هتل است. اگر به تصاویر هتل ترنج نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که بخشی از این هتل همانند هتل‌های مالدیو و کشورهای خارجی، روی آب ساخته شده است و به شکل ویلاهای چوبی شناور روی آب هستند.

این کلبه‌های چوبی سوئیت‌های 2 تا 4 نفره هستند که قیمت بسیار بالایی دارند. پس اشتباه نکنید، واحدهای دبل ساده که قیمت کمتری در هتل ترنج دارند، درون ساختمانی قرار دارند که در اصل فاز دوم هتل ترنج است و در کنار ساحل قرار دارد. اگر قصد کرایه سوئیت‌های روی آب را داشته باشید، قطعاً سفری رؤیایی را با کمک هتل ترنج تجربه می‌کنید. دریاچه‌های شیشه‌ای کف هر سوئیت باعث می‌شوند تا نمای دریا را زیر پای خود ببینید. در بالکن به تماشای خورشید بنشیند یا در بالکن‌های امپریال داخل جکوزی شوید.

مقایسه دو هتل ترنج و شایگان کیش

خلاصه که اقامت در هتل ترنج می‌تواند بسیار رؤیایی باشد؛ اما تحت شرایطی که در واحدهای سوئیت و بزرگ اقامت داشته باشید. در غیر این صورت از اصلی‌ترین دلیل گرانی هتل ترنج که همان کلبه‌های روی آب است، بی‌بهره خواهید ماند. از طرف دیگر هتل شایگان معماری بسیار ساده و در عین حال قدیمی دارد. هتل شایگان در سال 1382 به بهره‌برداری رسیده است. با وجود آنکه فضای داخلی اتاق‌ها را یک بار به‌صورت کامل بازسازی کرده‌اند؛ اما هنوز هم ظاهر ساختمان کمی قدیمی به نظر می‌رسد.

مقایسه از نظر فضای داخل اتاق‌ها

فضای داخلی اتاق‌های هتل شایگان بسیار شیک، زیبا و امروزی است؛ اما می‌توان گفت که فضای داخل اتاق‌های هتل ترنج کیش به‌مراتب شیک‌تر و رؤیایی‌تر از هتل شایگان طراحی شده است. اگر از ویو بیرون بگذریم، می‌توان گفت که وسایل داخل اتاق هتل ترنج هم شیک‌تر و امروزی‌تر هستند و اتاق‌های هتل شایگان ظاهری کلاسیک و همیشگی دارند و بیشتر از کلیشه برای طراحی اتاق‌های هتل شایگان استفاده کرده‌اند.

مقایسه از نظر امکانات و خدمات

خب از نظر امکانات و خدمات نیز می‌توان گفت که هتل ترنج را باید برنده رقابت انتخاب کرد. در هتل ترنج می‌توانید از ساحل اختصاصی بسیار زیبا استفاده کنید. همچنین امکان استفاده از کافی‌شاپ و چای‌سرا یا همان سفره‌خانه سنتی کنار ساحل یا زمین ورزشی بزرگی که در ساحل اختصاصی قرار داده شده است، وجود دارد.

در حالی که هتل شایگان هیچکدام از این امکانات را در اختیار مسافران خود قرار نمی‌دهد. همچنین مسافرانی که در سوئیت‌های رویال و امپریال اقامت داشته باشند، می‌توانند در هتل ترنج از صبحانه و نهار رایگان تهل نیز استفاده کنند. حتی امکان کرایه اتوموبیل بدون راننده در هتل ترنج نیز وجود دارد.

مقایسه دو هتل ترنج و شایگان کیش

مقایسه از نظر فاصله تا ساحل

هتل شایگان در فاصله 5 دقیقه‌ای از ساحل قرار دارد؛ اما هتل ترنج کیش ساحل اختصاصی دارد و سوئیت‌های آن روی آب واقع شده‌اند!

مقایسه از نظر فاصله تا جاهای دیدنی کیش

همان طور که اشاره کردیم، هتل ترنج در بخش شمال‌غربی جزیره قرار دارد. اگر سری به نقشه بیاندازید، متوجه می‌شوید که اکثر جاهای دیدنی و تفریحی مهم کیش همانند اسکله تفریحی یا آوای خلیج فارس در سمت شرق جزیره قرار دارند. پس از این نظر باید بدانید که دسترسی هتل شایگان به جاهای دیدنی کیش از هتل ترنج به‌مراتب بهتر است. البته بسیاری ترجیح می‌دهند در سکوت اقامت داشته باشند و با یک تاکسی ظرف چند دقیقه خودشان را به شرق جزیره برسانند. البته در این حالت باید نرخ کرایه خودرو یا تاکسی را به هزینه‌های سفرتان اضافه کنید.

مقایسه از نظر قیمت

از نظر قیمتی می‌توان گفت که هزینه اقامت در هتل ترنج حدود 2 برابر هتل شایگان است. پس با توجه به تمام این زیبایی و امکانات، باید بودجه‌ای که برای اقامت در کیش در نظر گرفته‌اید را هم مدنظرتان قرار دهید.

به‌صورت کلی می‌توان گفت که هتل ترنج جزو گران‌ترین هتل‌های کیش به حساب می‌آید؛ اما از نظر امکانات و خدماتی که در اختیار مسافران قرار می‌دهد، به صرفه و مناسب است. البته در نهایت باید بودجه‌ای که برای سفرتان کنار گذاشته‌اید را در نظر بگیرید. همچنین باید بدانید که در ایام آف سیزن، حداقل مدت اقامت در هتل ترنج 2 شبانه روز است.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس